"" Purple Area: Nya IKEA varuhuset i Malmö

onsdag, oktober 21, 2009

Nya IKEA varuhuset i Malmö

Nu blir det mycket IKEA. Idag var jag på pressfrukost och visning av det nya IKEA-varuhuset i Malmö. Väldigt imponerande med sina 43 400 kvm i tre plan. Varuhuset i Malmö blir världens näst största och personalen pratar över 22 olika språk. Man har satsat stort på att bli ett grönt och ekologiskt alternativ i varje led. Det var kul att se ett helt nytt och perfekt inrett IKEA, innan den stora ringlande kön utanför satt händerna i gosedjur och kuddar. Här är några av mina egna bilder.



11 kommentarer:

Malin sa...

Kul att se! Får se när man vågar sig dit. Köerna lär ju ringla långa...

Blogg by Maliin Stoor sa...

Spännande!!!

Vi kommer att få ett IKEA till Borlänge om ca 1 år, längtar så!!!

Fina bilder och fina miljöer

Ha en givande dag


Maliin

jordbarn sa...

Har de fått in Lotta Kühlhorns Annamoa-tyger? Undrar när man ska våga sig dit... :D

Februari sa...

Tack för bilderna, jag ska dit någon dag snart, men verkligen inte idag.

Hanna sa...

Tack så mycket för dina snälla ord! Vi stormtrivs där:) Ha en toppen dag!

Proforma - Irene sa...

Oj, så stort och så ömma fötter efter att travat runt på den ytan! Men sååå kul!

CrimsonAnna sa...

Så läckert-gillade sängen i smide. Ska till Ikea på söndag och kanske kommer hem med en julbock.

purple area sa...

Malin, det blir nog rätt okej ändå, varuhuset är stort.
Maliin, visst är det kul och man hittar mycket där.
Jordbarn, du jag har ingen aning om vad för tyger de hade, hann inte titta på det, men sortimentet såg väldigt stort och komplett ut.
Februari, nej, kanske bör man ändå vänta något.
Hanna, det förstår jag.
Irene, jag man ska vara utvilad.
CrimsonAnna, ja vem vet vad man kommer hem med efter ett besök där.

Dona blogg sa...

Besökte ett annat Ikea varuhus idag, men ska definitivt ta mig till Malmö också vid tillfälle.

/P

House of Jammi - blogg och webshop sa...

Jag var faktiskt där både på morgonen och eftermiddagen. På morgonen för egen del, och på eftermiddagen med mina barn för att se på trollerishow och Doris och Knäckebröderna. Det var faktiskt ganska lugnt där på eftermiddagen.

Rebecka sa...

Jag kan svara Jordbarn: Annamoa-tygerna har kommit in och är jättefina :-) Köpte både det gröna och det gula till min dotters rum.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...