"" Purple Area: Italienska lampor från Kundalini

onsdag, november 15, 2006

Italienska lampor från Kundalini


Italienarna upphör aldrig med sin fantasirikedom när det gäller design och det märks inte minst på deras stora utbud av lampor. På Kundalini kan man hitta ett litet men intressant urval av dessa. Den första jag föll för var Atomium i design av Hopf & Wortmann.


Även Padma designad av Marzio Rusconi väcker mitt intresse. Slutligen måste också Asana designad av Giorgio Gurioli nämnas. Lampan är även en stol och du kan för övrigt se den i senaste Residence reportage 'La Dolce Vita' som är ett 'hemmahos' reportage hos Christer Lindarw. Klart festlig eller hur?


3 kommentarer:

Johan Nilsson sa...

joo de kan verkligen dedär med design i Italien =) Tyvärr hann jag inte se så mycket av det nu när jag var där. Gillade lampan på översta bilen =)

Anonym sa...

Pax för den översta! Åh, vad de är duktiga med lampor. Läste en artikel i en inredningstidning nyligen med en italensk lamp-designer, kommer inte ihåg vad han heter (fast han ska visst vara en av de stora) och hans lampor var som konstverk. Så läckert.

Anonym sa...

Ja, jag gillar nog också den översta bäst.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...