"" Purple Area: Louise Campbells lekfulla design

måndag, november 20, 2006

Louise Campbells lekfulla design

Den danska designern Louise Campbell är otroligt produktiv och visar jämt och ständigt framfötterna. Hon blandar det lite humoristiskt lekfulla med ett visst mått allvar och produkterna blir något extra. Bland annat så har hon designat en 'feel good mirror' som heter 'Hello Gorgeous' med uppmuntrande ord att läsa vid sminkningen.

Stålrörsstolen 'Spiderwoman' passar verkligen till sitt namn.






Till den danska kronprinsen har hon designat 'The prince chair' och även om det är en stol som man sett rätt mycket tycker jag fortfarande att den är urläcker. Stolen gjordes i två versioner, en för prinsens privata sfär och en för hans publika tillställningar.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Spegeln var rolig tycker jag! Alltid bra med lite extra uppmuntran tidigt på morgonen =)

Anonym sa...

De vita stolarna gillade jag!

Anonym sa...

Grym blogg... älskar inredning och det är aldrig för mycket inpiration.

ps. tack för komplimangen för mina tavlor!!! :)

miss K

http://missk.blogg.se/
http://www.popcard.se/

Anonym sa...

En sån spegel vill jag ha! Och kanske en Prinsstol :)

Anonym sa...

The Prince chair skrev jag ett inlägg om igår, men det hände något då jag skulle lägga in det så det försvann och jag orkade inte göra om det men du hann visst före! Roligt- vi har helt klart "samma" smak!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...