"" Purple Area: Dekorativa ljuskällor från Moooi - projekt Flower

onsdag, december 27, 2006

Dekorativa ljuskällor från Moooi - projekt Flower

I projekt Flower så har turen nu kommit till belysningen. Eftersom grundbelysningen i den här lokalen är så bra redan, någon duktig arkitekt har vid husets tillkomst tänkt till, så blir de lampor jag sett ut inte bara ljuskällor utan även till stor del dekorativa inslag. Formen på fåtöljen Zero är nästan helt rund och det kan vara kul att ta upp och förstärka den här rundheten även i andra detaljer. Så det blev en lampa till lunchrummet som nästan känns som en klassiker, 'Random Light' från Moooi.

Till de två soffgrupperna, den ena med knallblå 'Hockney' fåtöljer, och den andra med IKEAs vita skinnsoffor 'Arild' tycker jag att 'Dandelion' även den från Moooi passar perfekt. Den här har jag bloggat om tidigare, men då vågade jag inte mig på den här bilden... men jag har blivit modigare.

Fantasifulla bilder från Moooi.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Random light är en riktig goding!

Anonym sa...

Random Light är så himla snygg! Jag har beställt en till sovrummet.

Den andra - Dandelion - funderade jag på till vår hall...men efter att ha sett den ett antal gånger i verkligheten så insåg jag att den verkligen kräver massor med volym runt omkring sig. Man måste se den på avstånd för att den skall komma till sin rätt. Men vad jag förstår är det offentliga miljöer du jobbar med och då finns säkert volymen där!!!

Anonym sa...

Vad skulle man göra utan alla dessa vackra,snygg,läckra lampor.
Själv är jag lampgalen! =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...