"" Purple Area: Norska vindar från 'Slettvoll'

onsdag, december 20, 2006

Norska vindar från 'Slettvoll'












Det är lite amerikansk 'New England', lite italiensk 'Armani', lite storstadsvåning i Paris och lite nordisk sekelskiftesromantik över norska Slettvolls produkter. Hur som helst är det hög tid att omvärdera detta land med glada rödkindade jenter och gutter som går på tur och bor i en 'hytte' med furupaneler och renskinn på golven. Nja, det var kanske lite överdrivet men jag har inte sett så mycket av norsk inredning tidigare. När jag såg en annons från Slettvoll tyckte jag inte det var något speciellt, ytterligare ett företag med 'New England' stuk bara. Det var innan jag gick in och tittade på Slettvoll.no. Här finns vackra, stilrena bilder med internationella influenser i kombination med norska 'hytte'bilder. Det är mycket brunt och svart med klara vita tyger. Minimalistiskt och maximalistiskt på en och samma gång eller kanske som de själv skriver stilsäkert och tidlöst. Klicka in och låt dig inspireras av en lite annorlunda egen stil som jag tror att många kan ta åt sig och tycka om.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det finns nog inget från Slettvoll som jag inte tycker är snyggt- allt är precis i min smak och jag som inte vill ha ett hem som ser ut som en "möbelkatalog" skulle nästan kunna tänka mig att köpa ett helt möblemang från Slettvoll- synd att det är så dyrt bara.

Hoppas du får en riktigt god jul & ett gott nytt år!

Anonym sa...

Ja, jag förstår känslan.

God Jul och Gott Nytt År du också!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...