"" Purple Area: Jennifer Newman Studio

måndag, december 11, 2006

Jennifer Newman Studio




















Vackert, enkelt, stilrent och praktiskt är min bedömning av Jennifer Newmans 'Groove Table' med tillhörande pall 'Cube Stools'. Allt i pulverlackerad aluminium i valfri RAL färg. Går att placera både inomhus och utomhus. Än så länge går de bara att få tag i via hennes nätsida. Som ett extra plus är bordet designat så att det ska kunna stå stabilt även på ett ojämnt underlag. Bordet och stolarna ställdes ut i London under 100% Design i september i år och är nominerade i engelska 2006 Grand Designs Magazine Award.

Jennifer Newman Studio kan du se olika förslag på möblerna lackerade i riktigt häftiga färger.





3 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vad snyggt! Har sett bord + stolar i samma stil (hos en granne) som ser ut att vara i betong (fast det verkar väl tungt för pallarna kan man tycka) som jag gärna skulle vilja ha på vår takterrass, men tyvärr vet jag inte var de är köpta.

Anonym sa...

Katten pejst - Room har något liknande som ser ut som betong men är i något slags glasfibermaterial. Kanske är det dem du tänker på.

Anonym sa...

Är det sant?! ROOM slog igen sina portar där jag bor tidigare i år så jag vet tyvärr inte vad de har i sitt sortiment och jag hittar inget på deras hemsida:-(.

Jag skall helt klart besöka ROOM nästa gång jag åker till Stockholm.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...