"" Purple Area: Den officiella bröllopsservisen

måndag, januari 25, 2010

Den officiella bröllopsservisen

Under Formex presenterades den officiella bröllopsservisen till kronprinsessan Victoria och Daniels stundande bröllop 19 juni. Man kan nästan tänka sig vilken enorm bröllopsyra det kommer att bli under våren. Mönstret kommer ursprungligen från en tapet från från Drottningholms slott, formgiven av Fredrik Wilhelm Scholander, som togs fram vid en renovering på 1800-talet. Både Rörstrand och Gustavsberg är med och producerar olika delar av servisen. Flera andra leverantörer har också godkänts för att tillverka produkter med det officiella mönstret, bl a Mema/GAB som står för besticken, Rejmyre som har tagit fram glasen men även Orrefors Kosta Boda, Cloetta, Delicato, Kiviks Musteri m fl. Bilderna är mina egna, förutom bestickbilden som är en pressbild.

Vad tycker ni om den? Kommentera gärna och berätta!



9 kommentarer:

sanne sa...

Nja, tycker servisen är lite tråkig. Kunde känts lite mer 2010-tal tycker jag. Jag var på Formex och glömde spana in bröllopstjofräset, var helt inställd inköp inför våren.
Sanne/kungkarusell.se

Erika Norberg sa...

Såg du den otroligt vackra bilden på Victoria och Daniel på väggen (vit klänning)? Grymt fint :) Jag bloggade under Erika Design under 2006-2007 och läste din blogg då kommer jag ihåg :)Nu bor min blogg på ny adress.

http://whatsupsthlm.se/stocklounge

Proforma sa...

Jag tycker att den är ganska tråkig, känns som man sett den förut! Vad kul det hade varit om de hade vågat lite mer...
Irene

Hemmarikets Charlotte sa...

Skönt att fler tycker som mig. Den är ju liksom intetsägande och lite mellanmjölkslagom. Hade varit kul med något mer uppseendeväckande. Vi har ju så många duktiga formgivare.

EN INREDOHOLIC sa...

Du är grym på att ta fina bilder!!Förresten, har du beställt servisen än ;)


Kram och ha en fortsatt fin vecka!
Jannice

Anonym sa...

Servisglasen är producerade av Reijmyre glasbruk. Alltså inte av Orrefors. Orrefors hade däremot bidragit med den lilla gjutna handväskan, ljuslyktan "Puck" samt en ljusstake av glas.
Äras den som äras bör, eller hur?

Nina

a-k sa...

Nja inte klappar då mitt hjärta något snabbare när jag ser den. De officiella bröllopsblommorna (om jag fattat rätt) är ett fint val.

purple area sa...

Sanne, låter kul, hoppas du hittade mycket snyggt som vi får se i butiken sen!

Erika, ja jag såg den, väldigt fin, men kanske lite väl mycket photoshoppad. Tror aldrig jag sett dem så långa och smala någon gång tidigare på bild.

Irene, precis min åsikt!

Charlotte, precis var tog alla duktiga formgivare vägen, en besvikelse att inte någon mer kreativ fick chansen.

Jannice, ha ha, skulle inte tro att den passar in här i min gråa betongvärld.

Nina, det är klart de ska, lyckades röra till det där. Har ändrat det nu, tack för att du påtalade det.

A-K, gillade också blommorna, härliga sommarblommor!

Karin sa...

Vi får väl hoppas på att Madde och Jonas vågar ta ut svängarna lite mer senare i år! //Karin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...