"" Purple Area: Formex - Creative Flow - entréutställning

lördag, januari 23, 2010

Formex - Creative Flow - entréutställning

Hemkommen från Formex, totalt slut, med träningsverk (?!) och massor av bilder och intryck som måste sovras och sorteras ... puh. Men oj vad kul det är. Träffade en del bloggare, inte så många som jag förväntat mig, men väldigt trevligt. Här kommer lite bilder från entréutställningen 'Creative Flow' som satts samman av designer Jan Rundgren. Vi bloggare fick en liten pratstund med honom då han berättade att kreativa människors arbetsplatser varit det som har inspirerat honom till den här utställningen. Konstnärer, fotografer, formgivare m fl. Den kreativa atljén ligger i tiden och han har försökt efterlikna, ett rum i ständig förändring där den skapande individuella processen pågår. Funktionell skönhet har varit hans ledord. Stora arbetsytor med industriella inslag samsas med färgsprakande penslar, pennor, tyger, bilder, växter m m. Bilderna är mina egna.

Fler bloggare som skriver om mässan - Hemmariket, Simplicity, Room by Sofie, Fröken Kumlin, Trendenser, Inspirera Mera, Henricks Tankegångar m fl.
.


9 kommentarer:

red ticking sa...

FABULOUS..... and so happy to have found your blog... x pam

Hemmarikets Charlotte sa...

Skitsnygga bilder Susanne! Och tack för sällskapet. Det blev inget Formex för mig i fredags dock ...

DAHLARNA sa...

Vilket fint bildkollage du har från Creative Flow. Synd att vi missade varandra på Formex. Jag var där hela fredagen & det var verkligen en fantastisk mässa att besöka. Vi avslutade fredagen med mingel på Designgalleriet :-). Jag kommer också att ha en massa bilder att visa på min blogg. Ha det så bra. KRAM

timelesshome annika sa...

Jätte fint pressenterat.
Precis de bilder jag önskade mig Tack
Jag har länkat dig i mitt senaste inlägg uppåt väggarna
Ha det gott
Annika

House of Jammi - blogg och webshop sa...

Vilka underbara bilder du har tagit. Kul att se eftersom jag inte åkte till Formex denna gången. Jag hittade en liten filmsnutt med Jan Rundgren från mässan, finns länk på min blogg.

purple area sa...

Red ticking, I'm happy you like it!

Charlotte, tack själv, det var trevligt med sällskapet, alltid lika kul att springa runt med dig. Jag tycker vi har så givande diskussioner.

Dahlarna, jag var bara på mässan i en timme på fredagen. Hoppas ni hade det trevligt på Designgalleriet. Ska kika in på din blogg.

Annika, vad kul att du gillade mitt lilla kollage. Tack för att du länkar!

House of Jammi, vad spännande med en film, ska kolla in den.

Sara/Little Miss Fix It sa...

Superhärliga bilder Susann! Eftersom jag själv inte var där är jag supertacksam att du fångar känslan så bra :-)

Kristina - Kix Koll sa...

Jättefina bilder med massvis av inspiration och en känsla för vad som fanns på formex för oss som missade det.

AK/CanCan sa...

Creative Flow var super..här fanns inspiration och känslan av personligt urval...gillade speciellt oddbirds kreativa produkter.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...