"" Purple Area: Nya soffan på plats...

onsdag, januari 27, 2010

Nya soffan på plats...

Igår fick jag hem min nya soffa som jag väntat på i 12 veckor. Nja, inte bara det förresten för det tog ett bra tag innan jag kunde bestämma mig för vilken. Det är nackdelen när man jobbar med inredning. Istället för att se det objektivt som man gör när man jobbar så ska man hemma helt plötsligt ta hänsyn till sin egen känslomässiga åsikt. Inte bara vad som passar bäst till rummet, huset, stilen och funktionen. Till slut blev det i alla fall en DaCapo från Eilersen som nu äntligen står på plats. Jag vet vad ni tänker... grått igen. Japp, grått är det som gäller hos mig. Hade iof varit snyggt med benvit också, men insåg att jag kommer att sitta som på nålar rädd för att någon ska spilla med en vit soffa så det blev en grå. Bilderna är mina egna.

Tavlan i bakgrunden är målad av Ola Sivhed som är en konstnär jag brukar jobba ihop med. Han driver även företaget Art Decor som gör fantastiska väggmålningar som t ex den här från ett av mina tidigare projekt. Klicka gärna in och kika på deras gallery modern/contemporary (bild 06 och 07 är också från ett av mina tidigare projekt).


12 kommentarer:

Anonym sa...

great painting!

Malin sa...

väldigt väldigt snygg. Ser bekväm ut med väl lounge-känsla. :-) Grått är flott. ;-) Jag tycker att du är så beundransvärd som är så konsekvent i stilen och inte fladdrar iväg och hakar på varje trend. Det blir helt klart snyggast så - om du frågar mig. Inte helt lätt att motstå dock - det finns ju så mycket snyggt. :-)

Tavlan är också finfin.

Soform sa...

Vilken snygg soffa du köpt. Den ser väldigt skön ut också. Passar även väldigt fint till den cerisa mattan.

Åsa sa...

Lyllos dig!

Anonym sa...

Supersnyggt! Exakt rätt grå nyans.

På tal om den cerise mattan, var kommer den ifrån?

/Niklas

Proforma sa...

Snygg soffa! Och grått är ju bara så fint! Spelar ju ingen roll vad som är inne eller så, man ska välja det man tycker om! Vi hade vit soffa (innan den grå vi har nu) men tvättbar klädsel. Funkade bra men jobbigt när allt skulle tvättas och framför allt strykas.
Jag är ingen älskare av rosa med anledning av inlägget innan men tavlan är jättesnygg! Fast jag upplever den mer röd och gillar framför allt mer abstrakt konst som denna!
Irene

purple area sa...

Tack alla för era snälla kommentarer, har inte riktigt hunnit vänja mig själv vid att ha en stor gigantisk soffa mitt i rummet.

Niklas, Mattan är en Moss och kommer från Kasthall.

Irene, tavlan är röd och inte rosa. Egentligen skär den sig mot mattan, men om man kör rosa, orange och rött i kuddar och detaljer så funkar det.

linda p sa...

Sabla snygg den du, madam! :) Tror du gjorde ett klokt färgval. Gillar tavlan mkt också.

dreamhouse sa...

snyggt! härligt med små färgklickar! synd att jag missar dig i danmark! åker hem den 2. Hoppas du får det härligt!

purple area sa...

Dreamhouse, vad synd, hade varit kul att träffa dig. Vi är ett helt gäng som åker över den 3:e - ska bli riktigt kul.

Hemmarikets Charlotte sa...

Såååå otroligt fin den var!

Åpent^hus sa...

veldig snygg sofa! og herlig blå/grå farge. LIkte også maleriet bak sofaen. jeg får sjekke ut den kunstneren litt mer! :) til lykke med sofaene! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...