"" Purple Area: Blue Hotel på Lidingö

onsdag, juni 09, 2010

Blue Hotel på Lidingö

I Stockholm har ett nytt hotell öppnat. Det är designhotellet Blue Hotel på Elfviks Udde på Lidingö. Ett konferenshotell med äkta turkiska bad kallade Blue Hamam. Enl hemsidan är byggnaden en djärv och arkitektonisk pärla från 60-talet som man nu uppgraderat till 2000-talet och alltså även kompletterat med turkiska bad. Bilderna är pressbilder. Jag har inte varit där, men vem vet kanske nästa Stockholmsbesök, för visst ser det spännande ut?


9 kommentarer:

Will @ Bright.Bazaar sa...

I love the bathroom and pops of gold!

Unknown sa...

Vilket sjukt snyggt överkast, vill ha.
Allt var förresten supersnyggt och elegant.
//Camilla

[room] by sofie sa...

Bodde på Lidingö när jag jobbade i Stockholm. Helt fantastik omgivning. Läckert hotell! Där skulle jag gärna tänka mig att vila upp mig några dagar...

Kram och hoppas allt är bra!
Sofie

Marte sa...

Mange inspirerende bilder! Takk.

Therese sa...

Nu vet man vart man ska ta in nästa gång man kommer till Stockholm då! Superfint.

Barfotsgatan sa...

Tack för tipset, ser jättefint ut!
//Anna

Carte Blanche Living & Lifestyle sa...

I do like this beautiful and luxurious bathroom in hamam-style! Funny enough we do have a kind of same floortiles in our new bathroom and I want to give it a hamam-feeling too... :)
Best regards, Marjolijn

http://www.somethingwhite.blogspot.com

Vicky sa...

Love the inspiration images. I see a combination of black , white and gold that looks elegant of this bedroom. As well as a pattern on the floor, a mirror, and pops of golds in the bathroom.

Splendid Willow sa...

Vad kul! Jag växte upp på Lidingö. Kan varenda sten! Och jag har många kompisar kvar. Får be om en liten rundtur när jag kommer i sommar!

Kram och njut av helgen, min vän.

Mon

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...