"" Purple Area: Trädgårdsrundan - Enkla Ting

lördag, juni 05, 2010

Trädgårdsrundan - Enkla Ting

I samband med att sommaren kom till Skåne så öppnade också trädgårdsrundan i nordvästra Skåne och jag var en tur runt igår. Underbart härligt väder och massor av både privata trädgårdar och butiker var öppna för visning. Bland de första ställena vi var på var Enkla Ting i Vallåkra utanför Landskrona. Här hade man förutom en spännande butik, med kul mix av gammalt och nytt för hem och trädgård, även byggt upp en 'trerummare' mitt på gräsmattan. Kul idé och så spännande. Det här var ett riktigt mekka för en betongälskare som mig själv. Enkla Ting är ju en butik så de håller öppet annars också och det är ett klart tips om du har vägarna förbi. Det var lite för soligt för att fota egentligen, men här kommer ändå mitt försök.


4 kommentarer:

Anna-Malin sa...

ja visst har hon det fint, kajsa!!
tänkte att jag skulle ta en tur dit idag :)

House of Jammi - blogg och webshop sa...

Jag blev lite förälskad i löv-plattorna. Kanske skulle jag prova på att tillverka sådana själv???

Linda -Galleri Palla sa...

Kul, vilket bra tips!! HAr du sett mitt fågelbad i betong? hehehe Där ligger man i lä...

kram

Proforma - Irene sa...

Så snygga betongsaker! Plattorna... eller är det tavlor?... är snygga med bladet. Jag har själv tänkt göra tramplattor med blad på som jag ska lägga i gräsmattan. Får se om vi kommer till skott denna sommar.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...