"" Purple Area: Färggstarkt hos Rie Elise Larsen

onsdag, juni 02, 2010

Färggstarkt hos Rie Elise Larsen

Rie Elise Larsen har jag skrivit om tidigare här på bloggen, men de här färgstarka och härligt mönstrade textilierna och pappersarbetena är värda att nämnas igen. Det är fina små askar, kuddar, lampskärmar och nu även metallfat och krokar i matchande glada färger. Hemsidan har många trevliga och inspirerande bilder i den här danska ljusa lätta stilen som man blir så glad av. Bilder från Rie Elise Larsen.


10 kommentarer:

[room] by sofie sa...

Vilket underbart skåp, som ett galleri. Ögongodis i härliga färger!

Kram Sofie

Will @ Bright.Bazaar sa...

Love the dresser with the colourful bits and bobs inside it!

Fru Fly * Heidi sa...

Elsker det fargerike. Samtidig er svart(hvitt så kul, for å ikke snakke om puddetonene... Ikke lett å bestemme seg når de er så mye fint!:) Super inspirasjon, ha en flott dag! - Heidi

3 sous un parapluie sa...

LOve your blog and all the ideas !

Anonym sa...

Hej där! Tack för din härliga blogg! Börjar alltid mitt ´svep´ här. Kanske du kan hjälpa mig? Jag letar ett marockanskt täcke eller överkast. Lämna gärna ett tips på bloggen var jag kan hitta ett.. tack så länge/t

purple area sa...

Anonymous t, är du ute efter inspiration eller inköpsställe?

Anonym sa...

Gärna inköpsställe.. Men har du lite härliga bilder så ser jag gärna det också! Det jag har sett finns på framsidan på ett norskt magasin som heter vakre hjem&interiör. Fortsättning följer! /t

purple area sa...

t, då tror jag att jag vet vilka du menar, men jag kan inte just nu minnas om jag skrivit om de här någon gång. Eller sett dem ute i butik. Däremot vet jag att bloggen My Marrakesh säljer sådana, se här: http://moroccanmaryam.typepad.com/my_marrakesh/peacock_pavilions_shop/
Maryam kallar dem för 'maroccan wedding blankets' och på hennes blogg hittar du också lite fina bilder.

/Susann

purple area sa...

Adressen blev lite märklig, kommer här igen:http://moroccanmaryam.typepad.com/
my_marrakesh/peacock_pavilions_shop/

Tina sa...

Härliga mönster & färger! ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...