"" Purple Area: Stora rejäla fasadsiffror

torsdag, september 15, 2011

Stora rejäla fasadsiffror

Dem här fasadsiffrorna fick jag syn på för ganska länge sedan, men inte förrän jag själv började fundera på något liknande på vårt hus kom jag att tänka på dem igen. Riktigt coolt också att skriva ut siffran i bokstäver. Problemet är att jag bor på nummer 6, vilket inte blir helt lyckat att skriva ut, men hade jag bott på nummer nio hade det kanske blivit så här snyggt. Från Fasadsiffra.


Big cool letters or digits on the facade of the house. 'Nio' means number nine in swedish. From the swedish company Fasadsiffra.


Bilderna är pressbilder

9 kommentarer:

personal training mayfair sa...

Awesome post!

Ranunkel i rabatten sa...

Snyggt! Blir lite långt bara med hus på nummer Femtiofem. // Anna

Malin - Carlssonkarlsson.blogg.se sa...

Vårt nya hem får nummer fyra, vilket kan funka:) har länge velat ha sådan text men till 97 var det inte heller så lyckat:P

maria westerlund sa...

Jag skrev precis om samma sak i somras eller när det nu var? Ville också, men vi fick nummer sex! Men en stor rejäl blev det i alla fall: miawinredning.blogspot.com/2011/07/billigt-gras.html

hösthälsningar från miaw/åland

Catarina sa...

Jag är av åsikten att skriva ut med text är bara fint från nr 1-9, med 6:an undantaget.
:)

Vill också ha stooooora siffror. Men tycker att de är lite för dyra...

House of Jammi - blogg och webshop sa...

Jag tycker också det är supersnyggt med bokstavssiffror. Kanske skulle jag fixa det till vårt hus - ett går ju bra. Men till sommarstugan är det inte att tänka på - etthundratjugofyra blir lite väl långt.

Kanel & Cayenne sa...

Ha ha, jag siffran 6 kan ju lätt misstolkas i skrift. :D Men fint är det. /Nellie

purple area sa...

Hi hi, det låter som om det kan bli riktigt tokigt ibland. Bokstäver funkar väl helt enkelt inte för alla.

/Susann

baratradgard sa...

Jag har bott på nr 9, 4 och 8 på mina förra adresser men inte var det mode med stora bokstäver då!! Nu är jag nyinflyttad på nr 147-0 vilket inte ens är snyggt med siffror!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...