"" Purple Area: Citron och betong

lördag, februari 17, 2007

Citron och betong

Jag har alltid haft en stor förkärlek för betong. Hela mitt hus är i rå betong och jag har dessutom en del dekorationer och krukor i betong. Man skulle kunna säga att jag har lite dille på betong. Det härliga med den grå betongen är att det blir så häftigt med knalliga färger till. Hela miljön ändrar sig beroende på vilken färg man sätter till. Bilden från Marimekko med den syrliga gula färgen till grått beskriver den här känslan rätt bra.










Fåtöljen 'Cone' från Nielaus i citrongult.

Tove Admans lilla fotpall med hjul och ljus är lite kul. Bild från Inreda.com.

Hyllan 'Trippo' i gult av Ulla Christiansson från Karl Andersson & Söner.
















På en hylla ovanför mitt eget köksfönster står några små betongkrukor och slåss om uppmärksamheten med två betongljusstakar av Tove Adman.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Håller med. Det är jättefint med betong. Framförallt tillsammans med en varm färg!

Anonym sa...

Grått och gult är så vackert tillsammans!

Gillar verkligen din blogg, ville bara säga det. :)

Anonym sa...

Åh vad spännande det lät med ert hus!

Anonym sa...

Tack Caimara, gillar din blogg också.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...