"" Purple Area: Stockholm Furniture Fair forts...

söndag, februari 11, 2007

Stockholm Furniture Fair forts...

Här kommer ytterligare lite spanat och observerat från mässan. Bilderna är mina egna förutom dem från Tom Dixon som jag hämtat från deras nätsida.

Malmödesignern Hans-Jörgen Hansson från Egget Design ställde ut med sina härligt milda tyger. Min favorit är den som är längst ned till höger. Runda vita ägg på färgad bakgrund. Riktigt snygg. Klicka in på hemsidan och se mer.
Annorlunda färglada och ljudabsorberande rumsavdelare 'Wannabetree' från Glimakra Akvamatik.
Även Abstracta visade en rumsavdelare i röd ljudabsorberande filt som blir som en slags gardin. Den här var snyggare i verkligheten eftersom mönstret bildar små stjärnor.

Gulled visade gulliga barnvänliga nyheter från Magis och häftiga lampor av Tom Dixon. Jag blev även lite förtjust i en kul ljusstake från Tom Dixon som fanns i deras monter.

Kul små gräsdungar att sätta på skrivbordet. Det är nog tänkt att man ska se det som en mindre avskärmning eller för att sätta viktiga papper emellan. Det kan väl inte vara tänkt att skydda ett överfullt skrivbord att svämma över eller.. Har ingen aning men det såg rätt snyggt ut. Från tyska Sedus.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, vad mycket snyggt! Jag gillar också de där tygerna i milda färger. Jättefint.

Hannele på Hisingen sa...

I gräsdungar får man ju ordning på sina papper..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...