"" Purple Area: Delano Hotel i Miami Beach

onsdag, februari 07, 2007

Delano Hotel i Miami Beach

Så här i vintermörkret tänkte jag visa ett av häftigt designhotel. Det är Delano Hotel i Miami Beach. Hela hotellet är inrett av Philippe Starck och har av tidningen Vogue utnämnts till Amerikas coolaste hotel. Alla rum, antingen i svit eller bugalow, går i nyanser av vitt. Jag har inte bott på det här hotellet själv, men jag har varit där och gått runt och tittat. Jag kan säga att bilderna av foajén gör inte hotellet rättvisa.
När man först kommer in i foajén som är gigantiskt stor, 6-7 m i takhöjd, möts man av en pytteliten reception i storlek med ett vanligt skrivbord, längre in finns en stor överdimensionerad soffa. Vid ena sidan står ett vitt bord uppdukat enkelt och tillfälligt som om någon när som helst ska sätta sig där och äta frukost. Allt detta omges av höga vita fladdrande gardiner eller rumsavdelare. Det är pampigt och avskalat på vissa ställen, och familjärt och intimt på andra.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Woww! Va snyggt! Skulle ju vara jättehäftigt att bo där - men det får man väl fortsätta att drömma om, kan jag tänka! :-)

Men som någon klok person har sagt "Livet är ljuvast när drömmar vi bära". Så sant, så sant!

Anonym sa...

Åh vi funderade på att bl a åka dit på vår bröllopsresa men hamnade på ett "systerhotell" i NYC istället!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...