"" Purple Area: Cult Design

onsdag, november 11, 2009

Cult Design

Under bloggträffen besökte vi Cult Design och fick lyssna på härliga grundaren och designern Marita Lord som väldigt inlevelsefullt beskrev poängen med Cult Designs så karakteristiska kubserier.

'Så blir det påsk och då kompletterar man med en gul kruka, sen blir det jul och man byter ut den gula mot en röd, sen har man tröttnat på att se den i köket och byter ut en del mot en tvålpump och vips funkar den i badrummet, sen är det jul igen och man sätter dit ett värmeljus.....'

Underbart. Här är mina bilder från den kvällen.




18 kommentarer:

FRÖKEN KUMLIN sa...

Ja det var kul att träffas irl, att få se människorna bakom bloggen gör det ännu roligare att läsa den tycker jag.

Elisabeth - anyhow.se sa...

Låter så absolut helt suveränt - vilken grej, otroligt snitisgt arrangerat av Frida mfl!
Men vad är väl en bal på slottet?! Liksom! ;)

Inspirera Mera sa...

Hennes presentation var verkligen klockren! Kan inte låta bli att le bara av tanken. Kram Sandra

saravillfara sa...

Visst hade vi kul?
Roligt att få träffa dig måste jag säga! Har inte tillgång till min e-mail just nu, men undrar om det kan ha varit du som efterlyste att få låna bilder på presentationen av Marita. Jag har några om det var så att du ville låna.

purple area sa...

Fröken Kumlin, ja men visst har man fått en helt annan bild nu.
Elisabeth, ja det var superkul.
Sandra, visst var den, den var så gullig på något vis.
Sara, det var superkul. Nej det var inte jag som ville låna bilder, det var Stina Lodén.

Bokmalen sa...

Oj, oj, vad kul ni måste ha haft det!! ;)
Jo, det är Thailand som hägrar... Vi bokade i söndags å det känns sååå kul. Får längta ända till mars men vi ska va borta i en månad så det blir nog bra!? ;)
Kramen, Maria

Brunkullan sa...

Det känns som om ALLA var på den där träffen:) Så avis jag blir!
Och så skoj ni verkar haft:)

Kul att hitta din sida! Länkar!
Susanne

StinaTooMuchInspiration sa...

Ja just det, det var jag som efterlyste Maritabilder och jag har fått låna en av Karin. Susann, vi fastnade för Marita båda två - kolla mitt inlägg ;)
Jag tror allt vi får göra Marita till någon slags hedersmedlem i den här lilla gemenskapen.
/Stina.

Åse sa...

Vad kul att du hittade till min blogg! Jag ser fram emot att se tomtarna in real life. De ser fantastiska ut!

Malin sa...

Förstod att Marita var en pärla. :-)

Ser minst sagt schysst ut på bilderna.

På vår udde! sa...

Tack för din kommentar på min blogg! Så kul när det dyker upp nya "kommentatorer", då det ger en chansen att hitta nya fina bloggar, som din i det här fallet!

Kommer tillbaka!

Cornelia sa...

Verkar som ni har haft en toppenhelg i Göteborg!

Va kul att du hittade in hos mig :-D O jag blir jätteglad o höra att du gillar vårt kök :-) Fler bilder på köket finns under kategorin Mitt Hem - Köket, där finns även före-bilder och renoveringbilder :-)

Huset på Planen sa...

Så heldige dere har vært som har vært på inspirerende bloggetreff.

Takk for kommentar hos meg, forresten. Den bragte meg hit, og jeg vil bare få gi deg kompliment for bloggen din! Superfin! Jeg har ikke så god oversikt over de gode svenske bloggene ennå, men finner stadig ut av flere. (Og jeg kommer garantert tilbake, siden jeg linker til deg inne hos meg.)

House of Jammi - blogg och webshop sa...

Underbara bilder!

Proforma - Irene sa...

Visst var Marita härlig! Säkert ett toppenföretag att jobba på med en så inspirerande person!

Lisa sa...

Roligt att du gillar! Jag är precis som du en riktig inredningsnörd och kan inte få för mycket av det. Letar och finner :)

kram
Lisa

Lotta sa...

Förstår att ni måste haft det TOPPENKUL och inspirerande!
Och besök på Cult design,
det hade vart något för en "cult-älskare" som mig;)

Det lutar lite åt en "Lego-kalender" för mig med. Men visst vore det kul att hinna med att hitta 24 saker och göra fina småpaket av.

Há en bra dag!

Hannele på Hisingen sa...

Gökur måste man ju bara ha..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...