"" Purple Area: Shopping Palma

tisdag, november 03, 2009

Shopping Palma

Jag hade inte så lång tid på mig för shopping i Palma eftersom familjen var med och det mest brukar sluta i en jakt på fotbollströjor, men jag sprang av en ren händelse på några jättefina inredningsbutiker som hade kul och annorlunda inredning. Allihop väl värda ett besök. Bilderna är mina egna.


Rialto Living är svenskägd, vilket man nästan kan se på sortimentet, och ligger på Carrer Sant Feliu. Butiken är stor och har förutom inredning även ett trevligt café och en jättefin klädesavdelning. Här säljs produkter som tar upp flera inredningsstilar som de själv beskriver som Hamptons, New York, Colourful European och Ethnic.
.



Nästan vägg i vägg ligger L'Estanc By Flamant Home Interiors som har en lantlig och antik känsla. Vackra möbler som kändes begagnade men kanske var nytillverkade, härlig känsla i alla fall. Butiken har även en liten gård med detaljer för utemiljön. Den här butiken är numera stängd och Rialto Living har tagit över lokalerna.

Bredvid den ligger i sin tur Tao Gallery. Butiken har en spännande mix av spanska lantliga antikviteter och asiatiska detaljer men även produkter med lite industrikänsla. Plus en hel del kläder. Den här butiken är numera stängd och istället har Luis Franco Ferrer öppnat i dess lokaler.


.
Anavida, som drivs av svenska Anna Stenberg, ligger på den närbelägna gatan Can Sales och är en antikvitetsaffär med bl a svenska allmogeskåp och gustavianska möbler som specialitet. Men här finns också spännande asiatiska och afrikanska detaljer. Jag har skrivit om Annas hem tidigare för länge sen när det var med i Sköna Hem, se inlägget här. Bilderna kommer från Anavidas hemsida där man också kan se fler bilder från hennes eget hem. 

3 kommentarer:

Dona blogg sa...

Mmm nu vill jag också ut och resa. Så spännande att influeras av lite nytt och annorlunda.
Men ack vad jag känner igen det där med fotbollströjor :)

/Pernilla

Unknown sa...

Hi

Good post.

- Alan.
Accounting Serivces

Ellas Inspiration sa...

Tack för igår!! Det var verkligen kul att träffa dig. Här har vi ytterligare ett gemensamt intresse!! Visst är väl Palma underbart!Jag älskar både ön och den stora staden. Bland favoriterna hittar du plaster som Soller och Pollensa... Känns säkert igen!

Ha det så gott!

Kram Karin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...