"" Purple Area: Hotel Tres i Palma

måndag, november 02, 2009

Hotel Tres i Palma

Vi är väldigt förtjusta i Mallorca så därför passade vi på när det var höstlov och tog en liten weekendresa från onsdag till söndag. Den här gången bodde vi på Hotel Tres i Palma. Det var 25 grader och strålande sol, jätteskönt. Här är några bilder från hotellet som är ganska högt och smalt och insprängt i den gamla bebyggelsen. Det finns en härlig takterrass med liten pool, bastu och en vidunderlig utsikt. Hotellet ligger mitt inne i de äldre delarna av Palma med både bra restuaranger och kul shopping nära. Bilderna är mina egna.



8 kommentarer:

Malin sa...

Vilket ställe! Ser precis ut att vara vad man behöver så här års. :-)

Proforma - Irene sa...

Åh, vad härligt att bara sticka iväg så där! Skönt med lite värme nu när kylan slagit till!

House of Jammi - blogg och webshop sa...

Så skönt med en paus och att få komma ifrån höstmörkret här hemma. Det såg ut att vara ett väldigt mysigt hotell.

Lilla jag sa...

Det ser ut som ett riktigt mysigt hotell :)

Splendid Willow sa...

Ohh! Mallorca är fantastiskt! Härlig kultur och mat för att inte tala om den vackra naturen. Lycko dig som bor relativt nära! (: Och vilket hotell!

Anna - Balkongliv sa...

Jag dör, så underbart! Det borde vara straffbart med såna här inlägg. ;-)

Anonym sa...

Tack för tipset! Dina bilder var så inspirerande att jag nu valt att fira min 30-års dag på Mallis & Hotel Tres. Hälsar Caroline

purple area sa...

Caroline, vad kul, jag hoppas du får det jättebra. Palma är en härlig stad. Om du har möjlighet så boka sviten, den har jacuzzi och terass på taket!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...