"" Purple Area: En värsting på att baka?

onsdag, december 15, 2010

En värsting på att baka?

Tyvärr kan jag inte säga att jag är en värsting på just bakning, men om jag varit det skulle jag kanske försökt ge mig på de här söta pepparkakorna i form av julkrubban med de tre vise männen, stjärnan, fåren och kamelerna. Kakformar till det här finns att köpa på websiten Cox&Cox, men nja varför inte göra något liknande själv. Tillsammans med barnen kanske. Kan väl inte vara så svårt, eller? Men små stjärnor och hjärtan att sätta på glöggmuggen, det tror jag att jag klarar.


If you like to bake for Christmas, take a look at Cox&Cox for some lovely ideas.

Foto Cox&Cox

7 kommentarer:

Minh Du - MINH Inredningsblogg sa...

Oj, där ligger man långt efter. Men när det blir för fint vill man inte äta upp det.

Hannele på Hisingen sa...

det är inte svårt, bara roligt

Skumpa och Spaljé sa...

Jag var på en liten bjudning i söndags och där hade man bakat med pepparkaksformar i mördeg, mums vad goda, hinner inte själv baka så mycket har precis startat butik, som tar en hel del tid, men annars tycker jag det är kul att baka.

Kram Helena.

Anna/Rackarungar sa...

Bedårande sött!! Det kanske jag skulle ge mig på, men det skulle nog innebära många svordomar och det vill man ju inte såhär nära jul...
Kram Anna

Diana Strinati Baur sa...

your blog is GORGEOUS. :)

Charlotta Ward sa...

Hej!
I agree with you on the baking. I have always wanted to be one of those people who 'bakes with a natural and effortless flair' but no.. It just doesn't flow for me. Cooking great - absolutely, but baking.. Not so much!

Love Cox & Cox - such a cute company.

Kram kram
x Charlotta

Tankar från Trädgårdsmästarn; Hillevi sa...

Så kul att se pepparkakor på nytt vis! "Think outside the pepparkaksbox"...:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...