"" Purple Area: Snö till jul - är det sant?

tisdag, december 21, 2010

Snö till jul - är det sant?

Det är så otroligt häftigt med snön, man skulle ju kunna tro att vi svenskar är vana vid den och jag borde kanske inte låta så förvånad, men jag är ju skåning. Vi är verkligen inte bortskämda med snö till jul, kan knappt tro att det är sant, och jag håller tummarna nu för att den ligger kvar över julhelgen. Jag börjar förstå charmen med att bo i de delar av Sverige som är täckta av snö hela vinterhalvåret. Snön ger ett härligt ljus och riktig julstämning. Idag har jag fotot lite i huset med mitt nya stativ, det är så kul.


Even if I live in Sweden snow is nothing we take for granted in the south parts. But this year it is really cold and we have a lot of snow and I'm just hoping it will stay over Christmas. I gives such a wonderful light and also a lot of Christmas feelings. Today I've been playing with my camera.

Foto Purple Area, stjärna från Granit och blandade gamla hyacintvaser.

3 kommentarer:

Linda - Harmony Home sa...

Visst är det underbart med snön och vilken julstämning det blir.

Jättefina och juliga bilder du har tagit.

/Linda

Diana Strinati Baur sa...

I love your blog and your style!!! I was in Stockholm a few weeks ago and and picked a few Swedish "stars" at a shop there. They bring a bit of Swedish style to my farm here in Italy. My friends live in Bromma - we go during Advent every year. One of my favorite things to do is to walk around the beautiful streets at dusk and look at all the cozy homes with their stars and lit candles. It's very romantic.

I hope you have a lovely holiday.

Hemmarikets Charlotte sa...

Jag såg det sista programmet i går och jag måste säga att det gjorde han bra den käre Ernst! Jag tyckte mig ana viss ironi i hela konceptet. Kul!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...