"" Purple Area: Dukat på Formex

onsdag, september 02, 2009

Dukat på Formex

Det fanns massor av kul idéer för dukningar och mängder av vackert porslin på Formex. Har listat några av mina favoriter.


Mateus höll sig till skalan vitt, svart och rött. Mycket sobert och vackert, men vad tycker ni om den nya fågelkannan?


.
Nyheterna från Sagaform lutade åt retrohållet. Koppen heter också just 'Retro', det ugnssäkra uppläggningsfatet 'Season' och kombinationsljusstaken som går att bygga i olika kombinationer 'Mekano'. 'Retro' finns också i mugg, riktigt fin, se hemsidan.


Nästan barnsligt oformligt i kombination med vackra stora medelhavsmönster. Det här annorlunda och handgjorda porslinet stod keramikern Agneta Livijn för. Fräck och lite hipp kombination! (Jag fick dessutom möjligheten att äta frukost på det här porslinet dagen efter, men jag återkommer om det lite senare.)

3 kommentarer:

Malin sa...

Fint! Gillar särksilt Sagaforms saker - brukar inte vara SÅ tokig i det annars.

Mateus är alltid fint även om just fågelkannan är väl "out there" för min smak. :-)

Marie i Barcelona sa...

Om det är hotel Story du nämner bodde jag där några nätter innan mässan. Visst var där läckert? Jag tyckte konceptet var kanon med tanke på in/utcheckning över nätet.
/M

purple area sa...

Malin, håller med dig, det brukar inte vara något särskilt, men nu tyckte jag att de hade lyckats.

Marie, det är alltid kul att se något udda, jag uppskattar det. In-och utcheckningen imponerade däremot inte på mig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...