"" Purple Area: Gotlandsstilen ett steg längre

fredag, september 25, 2009

Gotlandsstilen ett steg längre

Kan inte låta bli att visa några bilder till från fotograf Stellan Herner. Dessa är från Gotland och har en otroligt udda stil med rå betong, rostiga detaljer, fårskinn men också en del finsnickrade moderna inslag. En blanding mellan lantligt och modernt som känns väldigt mycket Gotland. Här har man tagit den karaktäristiska stilen ytterligare ett steg längre och skapat något helt eget. Stylingen står Tina Hellberg för.





9 kommentarer:

StrandviksVillan sa...

Supersnyggt! Jag gillar - förutom kedjorna i taket, dom skulle jag inte ha själv... ;)

Trevligt veckoslut!
Ann-Christine

Proforma - Irene sa...

Snyggt! Det här är färger jag fastnar för, träet mjukar upp. Översta bilden tilltalar mest för, där känns det lite ljusare. Trappan var fräck!
Trevlig helg!

Black on White sa...

I love this kind of style! Colors, surfaces and feeling, perfect.

Have a nice weekend!
Piia

Wilma sa...

Vad läckert, deras badrum skulle jag verkligen vilja se (särskilt just nu då inspiration behövs...)
Trevlig helg!

Gnistrande snö sa...

Wow så läckert!

Ha en trevlig helg!

/Katarina

Black Zebra sa...

I'm CRAZY about those stairs! Are they concrete?

marianaskeramik sa...

attans vad snyggt....tror att jag flyttar in bums!
ha de gott
marianaskeramik

House of Jammi .- blogg och webshop sa...

Så mysigt det ser ut. Gillar när det är öppet upp i nock - och fårskinn ser verkligen inbjudande ut.

Anna - Kulturelle.se sa...

Åh vilken härlig inredningsblogg! Jag kommer garanterat att återkomma! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...