"" Purple Area: Underground mixat med söta mormorsdetaljer på Story Hotel

lördag, september 12, 2009

Underground mixat med söta mormorsdetaljer på Story Hotel

När jag var i Stockholm för att besöka Formex tänkte jag att jag skulle bo på något kul hotell. Valet föll på Story som är ett ganska nytt och lite hippt ställe. Det var en väldigt kul upplevelse, eftersom hotellet har en spännande och udda inredning. Betong, sammet, snirkliga vaser, gammaldags fåtöljer, planscher tapetserade på väggarna, graffiti m m. Totalen blev en märklig mix av mörk underground och gamla snirkliga och lite söta detaljer i mormorsstil. En balansgång att få ihop men jag tycker att de lyckats bra. Bilderna är mina egna.




I rummet hade man använt en gammal dörr med brevinkastet kvar som sänggavel. Väggarna såg råa och ofärdiga ut med gamla målningar och tapetrester. Bilden på sängen med en man med blått öga är ett kort där man ska skriva in sin utvärdering av vistelsen - ris och ros.




Innergården som jag upptäckte precis när jag skulle checka ut var en upplevelse i sig. Graffiti och planscher på väggarna blandat med snirkliga järnstolar som även de var graffitimålade.

8 kommentarer:

CreativeActivity - Sandra sa...

Men du, det här var verkligen riktigt coolt och annorlunda. Nästan så att jag får lust att åka till Stockholm bara för att få bo där..:)

karola sa...

-ja, det såg verkligen hippt ut, kul att få se :)

Malin sa...

Vilket coolt ställe! De ser verkligen ut att ha lyckats med att skapa något annorlund. Kul när hotellvistelsen blir en upplevelse och ett äventyr i sig. :-)

House of Jammi - blogg och webshop sa...

Det låter onekligen som en skum kombination - men det passade riktigt bra ihop.

Skönt Hemma sa...

Coolt! En stil som verkligen ligger i tiden just nu! Tack för tipset, ska nog provas nästa Stockholmresa :)

*SNYdesign sa...

Åh, så utrolig herlig og spennende! Der skal jeg bo når stockholmsmessen går av til neste år! Skitbra tips:)

Sara/Little Miss Fix It sa...

Det ser verkligen ut som ett häftigt hotell! Du som bor i de södra regionerna, jag ska ner och jobba i Malmö i tre veckor och sista helgen tänkte jag åka över till Danmark (främst Köpenhamn tror jag), har du koll på något häftigt hotell där (förutom Fox)? Kommer du besöka Hem-mässan? Det hade varit kul att ses igen :-). Kram

purple area sa...

Sara, vad kul att du ska besöka mina breddgrader. Tyvärr kommer jag inte åka på Hem-mässan, men om du är i Malmö kan du väl höra av dig så kan vi kanske ta en fika! Hotell i Köpenhamn - har aldrig bott på hotell där, det ligger för nära, men du kan väl kolla in Square, Guldsmeden eller Front. Kanske kan de vara något.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...