"" Purple Area: Se och lär av Designers Guild

onsdag, september 09, 2009

Se och lär av Designers Guild

Känner att jag måste stilla mig efter allt det där färgglada i föregående inlägg. Så därför blir det lite klassiskt svart och vitt från Designers Guild. Här finns en hel del bra och intressanta idéer om man tittar närmare på bilderna - placeringen av gardinlängderna, blandning av olika sorters tyg i fåtölj och soffa och en mix av låga loungepuffar och högre strikta retrofåtöljer. Något som också är kul att se är att det fungerar hur bra som helst att blanda stålben med plastben och till och med träben i ett och samma möblemang. Det blir ändå bra, kanske pga att färgskalan är så enhetlig. Bilder från Designers Guild.

9 kommentarer:

Anne, anness design sa...

Snnyyygt!

*SNYdesign sa...

Det er nesten for bra!!! Helt utrolig vakkert (men så er jeg jo svart/hvitt fan;)

Inspirera Mera sa...

Vilka härliga bilder du har valt ut.
Kram Sandra

Elisabeth - anyhow.se sa...

Så grymt oväntat att de lugna färgerna skulle komma från just - Designers Guild, det borde nästan vara det omvända om man kikar på inlägget nedanför... :)

Black on White sa...

I just love these!

Proforma - Irene sa...

Lite olikt Designers Guild men bara sååå snyggt! Gillar modellen på stolarna på första bilden och den lilla nätta soffan var också fin!

Amy sa...

These are all great. I really like the layering of the striped shade with the sheer curtain.

Thanks for your comment and visiting my blog.

Kajsa sa...

Oj, jag hade aldrig trott att detta var Designers Guild. Nice!

Lizette sa...

Superfin mix, och i mina favoritfärger svart&vitt!

Titta gärna in på min blogg där jag och sambon renoverar vårt hus i svart och vitt!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...