"" Purple Area: Bohemiskt och strikt samtidigt

torsdag, maj 19, 2011

Bohemiskt och strikt samtidigt

I dessa dagar när allt ska vara ljust och fräscht sitter jag och gapar över den här bilden från B&B Italia och Patricia Urquiolas soffa Tufty-Time. Hela miljön är lite murrig med mörkt grå väggar och beige soffa, men jag gillar den. Avslappnat bohemiskt och strikt på samma gång. Tavlorna och Twiggy lampan passar bra in och ger på något sätt lite extra studs. Maskulint kanske vissa skulle kalla det, bara häftigt tycker jag.


This is a picture from B&B Italia showing Patricia Urquiolas sofa Tufty-Time. Its a little bit dark with dark grey and beige colours as a contrast to all white at the moment. But I like it, its something with the bohemian feeling and the strictly contemporary that looks so cool.

7 kommentarer:

Johanna sa...

Så himla snyggt, nyansen på väggfärgen är perfekt och för allt de andra samman. Tack för en fin blogg :)

me and alice sa...

Mmm. håller med. Gillar också rummet på bilden. Ombonat samtidigt som det känns strikt!
kram Susanne

Ninette sa...

Läckert! sån väggfärg kunde jag bra tänka mej nånstans hemma, och resten av inredningen också för övrigt :)

Pella sa...

Ja, den här miljön är så vansinnigt snygg! Färgkombon, material och strukturerna - allt! Tack för superfin inspiration!

Ellas Inspiration sa...

Håller med... Det är något magiskt med det murriga...

Kram Karin

elissa :: ebb & flow sa...

that hue reminds me of a museum in the best way possible. i love it.

Lisa sa...

Det här är jag! Maskulint men med kvinnliga drag. Underbara färger :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...