"" Purple Area: Liljekonvaljer utanför mitt fönster

måndag, maj 23, 2011

Liljekonvaljer utanför mitt fönster

En av de stora fördelarna med att bygga hus på en gammal sommarstugetomt är att det helt plötsligt kan dyka upp växter när man minst anar. Visserligen hade jag hört att det brukade finnas liljekonvalj i mängder på vår tomt men det tog flera år innan det blev mer än någon enstaka här och där. Nu är här fullt igen och det känns jättekul för de doftar helt underbart och står precis utanför köksfönstret så man blir lite extra glad varje gång man tittar ut.


These 'lily of the valley' grows wild in my garden. So beautiful at the moment with a lovely smell and also great to use for decorations.

Foto Purple Area

6 kommentarer:

Design-Shimmer sa...

åååå heldige du :) ser helt fantastisk ut. klem

signerat 71 sa...

De är såååå super fina och doftar helt ljuvligt!
Tack för din inspiration.
Det var ett tag sedan jag var inne och hälsade på dig - måste läsa i kapp mig.
Kram Jenny

Linda Pettersson sa...

Å så fint, och vilka fina bilder.
//Linda Bellahome.se

Johanna Stålros sa...

Vilka underbara foton, jag är så svag för liljekonvaljer. Kram Johanna

Mrs Small Town sa...

Vackert!

Så underbart det är med liljekonvaljer, särkilt när de presenteras så här!

Hälsningar
Sara Small Town

(Hus & Hem Bloggen
http://smalltownstyle.blogg.se/

-Ett gammalt drömhus vid kusten tar form-

Hildas hem - Sofia sa...

Nu måste jag bara ut och plocka mig en bukett liljekonvaljer. Har tänkt det länge nu men det har inte hunnits med. Underbara bilder som inspirerar!

Jag önskar dig en fin dag!
//Sofia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...