"" Purple Area: Invasion av trädgårdsintresserade i min trädgård

söndag, maj 29, 2011

Invasion av trädgårdsintresserade i min trädgård

Igår kom ett helt gäng trädgårdsintresserade, bl a Susanne från bloggen Bambu och Betong, och tittade på min trädgård (?!) Kul att få vara ett stopp på deras rundtur med titt på trädgårdar och butiker. Jag fick ta ett tag och rensa och luka några dagar innan, försökte lägga in en extra växel, men på något sätt kändes det ändå som om jag borde hunnit med lite mer. Vid sådana tillfällen är det nästan irriterande att trädgården är levande och inte går att styra. Samtidigt som det så klart är den stora charmen med en trädgård. Men växthuset fick jag städat i alla fall och det kändes jätteskönt att få det gjort och fixat.


Yesterday, my garden was a stop on a route of a group garden interested. I felt really honored to be asked. I tried to make the garden look as good as it could be but as you know a garden is not like interior, it has its own life. But at least I sorted out my little garden house.


8 kommentarer:

Anonym sa...

Tack så hemskt mycket för att vi fick komma...vilken fantastisk trädgård du har....
Precis så som en trädgård ska se ut..lite vildvuxen och lite "tam"
Kram Susanne, bambu och betong

Johanna sa...

Ja, gud vilken fin trädgård.

Kakform.se sa...

fina bilder och fin blogg! Jag har själv ett stort trädgårdsintresse, även om jag "bara" har min balkong. Härligt med sommar och grönska!

Piffa och Puffa sa...

Vilken härlig trädgård. Själva har vi bara ogräs här. Vi byggde vårt hus förra året och har inte hunnit med att fixa trädgården ännu. Så det här var en bra blogg där jag kan få en massa inspiration, tack så mycket.
Kramar Anette

Linda sa...

Hej,
Tittade runt lite ibland dina trädgårdsbilder.. och vilken trädgård du har, supersnygg. Har du haft en trädgårdsdesigner som hjälpt dig eller har du anlagt den helt själv? Super imponerad.
Mvh Linda från Bellahome

Anonym sa...

En helt fantastisk trädgård har du! Gillar den skarpt!
Ska du vara med i Trädgårdsrundan/öppna trädgårdar den 3-5/6 ?
Bästa hälsningar
Pernilla

purple area sa...

Susanne, det var bara trevligt!

Johanna, kul att du gillar den.

Kakform, hoppas det finns något du kan inspireras av även till en balkong.

Annette, har också byggt hus en gång så jag vet vilken tid det tar med trädgården. Ha tålamod, det kommer!

Linda, nej, jag kör på bara. Vissa delar är gamla från 40-talet och andra delar har jag planterat nytt på.

Pernilla, kul att du gillar den, nej vi brukar inte vara med på några rundor. I det här fallet så var det Susanne på Bambu och betong som mailade och frågade om de fick komma.

Desire Empire sa...

Love your style and you are noe on my blog roll
Best Carolyn

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...