"" Purple Area: Idag njuter jag av min trädgård

söndag, maj 01, 2011

Idag njuter jag av min trädgård

Dagar som de här med skönt väder och en sol som skiner är det fantastiskt härligt att ha en trädgård. Det känns på något sätt bäst just nu när det är vår och innan man hunnit ta allt för givet igen. Den här helgen är den första som jag haft chansen att ta tag i trädgården och det är en hel del som behöver göras. Framförallt måste alla mina gräs klippas ner vilket brukar ta mer än en helg. Sen brukar jag räfsa i rabatter och planteringar för att ta bort löv och gammalt vissnat. Men det är inget jag drar mig för utan tvärtom, jag älskar det här. Så härligt att vara ute och ta ii lite samtidigt som man njuter av allt vårfint som kommer upp - vitsippor, tulpaner, kungsängsliljan, magnolians knoppar och liljekonvaljens uppstickande spjut...


Today I'm just enjoying my garden and the lovely spring weather. Its a lot to do, but I like being outside working and in the same time just enjoy everyting that comes up. Really love it!

Foto Purple Area

8 kommentarer:

Linda - Formfront sa...

Vackra foton!

Annika sa...

Fint! Så långt har vi inte kommit här uppe. :) Men snart så...

Johanna Stålros sa...

Det förstår jag att du gör, för du har många underbara blommor där, tack för dina fina foton/ Johanna

Mrs. b sa...

Så fint du verkar ha det i trädgården! Det är så man vill se ännu mer!

Kungsängsliljan var jättefin.

Evelina sa...

Underbara bilder!!
Må väl, kram Evelina

Pella sa...

Härliga bilder! Vår i trädgården är verkligen alldeles, alldeles underbart.

maria westerlund sa...

Ja nu kommer den bästa tiden! Så långt har vi ännu inte kommit hos oss, men snart så. Väntar med spänning på fler bilder från din trädgård -ser mycket fint ut! häls. miaw åland

susanna sa...

Vilka inspirerande trädgårdsbilder!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...