"" Purple Area: Färgstarkt besök i byn Simi

torsdag, september 05, 2013

Färgstarkt besök i byn Simi

Simi är en gammal mysig fiskehamn nära Rhodos som jag faktiskt besökt en gång tidigare för många år sen. Till Simi åker man kanske inte för strändernas skull, utan snarare för att det är så genuint och basic. Väldigt grekiskt tycker jag, fast det tydligen är italienare som byggt byn. Hur som helst mysigt är det med många små restauranger, trevliga små butiker och ett skönt lugn. Åtminstone var det det innan vi hamnade på restaurangen Manos där det under kvällen utbröt ett tallrikskrascharparty. En grekisk sed fick jag höra, men jag undrar det... fast kul var det.. och Manos.. ja han slog sönder tallrikar han också, hela restaurangen var med i denna galna idé. Lägg märke till de härliga färgerna.






2 kommentarer:

Malin Aurora sa...

Fantastiskt vackert!

Casa Loda sa...

Härligt färgstarkt! Jag har också besökt den här byn för flera år sedan, ett fint minne!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...