"" Purple Area: Prylarna på hyllan i köket

lördag, september 28, 2013

Prylarna på hyllan i köket

Det händer inte några jätteförändringar hemma hos mig på inredningsfronten. Det kan jag inte påstå, men ändå några små lite då och då i det lilla. I vårt kök har vi en väldigt lång hylla ovanför en lång diskbänk och på den gillar jag att ändra lite och röra runt med prylar.

Har precis slagit till med en Nappula som jag tycker passar fint till kubus-ljusstaken. Filippa K-skålarna är riktiga favoriter hos oss, senaste tillskottet är den prickiga Aborigin som jag köpte när blogg-gänget var på shoppingrunda i Helsingborg och vi bland annat besökte Dukat bord. Tekannan är också ny, gjorde en liten kupp och bytte ut den gamla, som mannen köpt, och satte dit en annan som jag tyckte passade bättre in i min strävan efter en asiatisk känsla. Han har inte märkt något än! Recepttavlan/skärbrädan, fast den syns knappt, kommer från gulliga Helena på Flowerbeach och innehåller enkla och bra recept för hungriga tonåringar som är sugna på pannkakor m m.




















































Foto Purple Area

2 kommentarer:

Godastunder-tokigaidéer sa...

Super snyggt säger jag bara.

Kram Anna

purple area sa...

Tusen tack, Anna!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...