"" Purple Area: Purple Area 7 år - Så här har det sett ut genom åren

måndag, september 30, 2013

Purple Area 7 år - Så här har det sett ut genom åren

Idag fyller bloggen Purple Area sju år, japp du läste rätt, sju år. Otroligt nog, att jag bara orkat hålla på i sju hela långa år. Men det har så klart varit superkul. Under den här tiden har så klart bloggen ändrat sig rätt mycket. Här kommer en tillbakablick på hur det var och vad som hände de här åren.


2006 - Första året. Hur dumt det än låter så var inte internet så utvecklat då som det är nu. De flesta företag hade rätt dåliga hemsidor och inte många tidningar var ute på nätet. Jag skrev mycket om enstaka prylar jag gillade och gav (fniss) inredningstips, se här. Bilden kommer från tyska Elle Decoration som var en av de som hade en riktigt bra hemsida.























2007 - Gick jag mer över till att visa hela hem av alla de slag. Det var mycket olika stilar. Ibland ganska färgglatt och tokigt (numera bortrensade). Bilden kommer från Donna Karans lägenhet i New York, se inlägget här.












































2008 - Det var ett år då jag skrev mycket om vad jag själv gör och vad jag tycker. Bilden nedan kommer från inlägget - Jag tror jag är en naturtyp. På hösten 2008 började jag också blogga för SvD, vilket jag gjorde i ett och ett halvt år, fram till december 2009. Bloggen finns arkiverad, se här.














































2009 - Då är det fortfarande väldigt många olika inredningsstilar och jag börjar visa mycket utländska hem. Fotograferna på nätet är mina bästa vänner. Speciellt gillar jag Hotze Eisma som tagit bilden nedan, se inlägget här. Det här var också året då jag började blogga för Sydsvenskan, vilket jag gjorde fram till våren 2010.















































2010 - Nu är det mycket produktbilder men även en del från mitt eget hem. Det är också mycket shoppingtips som det här från en tur till Köpenhamn, se inlägget här.





























2011 - Nu börjar jag dra ännu mer åt grått, från att vara en blogg som var ganska färgglad men sakta som säkert gått över mer till grått, är det mycket grått det här året. Från inlägget - Granit för hela slanten, se här.















































2012 - Jag bestämmer mig för att gå över till att bara skriva om den stil som jag själv tycker om, och det blir nästan bara svart, vitt och grått. Se inlägget, ursnyggt grått sovrum, här. Bilden kommer från Beckers.






13 kommentarer:

Anonym sa...

Fantastiskt att du har inspiration att fortsätta, och att inspirera oss alla som läser din blogg. Den bästa av alla tycker ju jag, som du vet.
Hittade en Hus&Hem tidning från 2001 när jag städade förrådet för några dagar sedan. Anledningen att jag sparat det numret var reportaget från din villa, och framförallt köket som det då såg ut. Därifrån plockade vi många detaljer när vi planerade vårt hus för sisådär tio år sedan. Jag plockar fortfarande ideer, och är väldigt tacksam att du fortsätter med din stil och vackra bilder.
Hälsar Anita

Maria/Husligheter sa...

Stort grattis, vilken roligt inlägg!

17doors sa...

GRATTIS! Sju år är länge!

Nilla Tankebubblor sa...

Grattis! Kul att ha ett arkiv och se hur bloggen har utvecklats! Och du har verkligen rätt i att internet har växt de senaste sju åren. Det finns så många fler bloggar nu. Det var lite annorlunda i bloggvärlden då, innan saker som Facebook och Instagram hade slagit igenom.
Ha en fin dag!

Linda sa...

Otroligt bra jobbat! Jag är en av dina trogna blogggläsare som hängt med i princip sen starten :)

purple area sa...

Anita, tusen tack, så kul att höra, vad glad jag blir!! (Hoppas köket blev bra).

Maria, tack, kul att du gillar det.

17doors, ja det är ju sjukt länge! Men oj vad kul jag haft.

Nina, ja men precis, man känner sig som värsta pensionären när man skriver så men det är faktiskt sant. Det har varit stor skillnad de senaste fem-sex åren.

Linda, åh, vad kul, visste inte att det ens var någon som orkade med mig så länge. Härligt! Tack för att du hängt kvar i alla år.

Kram/Susann

Proforma - Irene sa...

GRATTIS!
Det där med Internet stämmer ju verkligen, det händer ju så mycket bara på ett år, utvecklingen går så snabbt! Tänk vad som hänt på sju år då...! :)

Jag hade följt dig en tid innan jag startade min egen blogg som jag hållit igång fem och ett halvt år nu men jag kan känna att entusiasmen hos mig har sjunkit en aning det senaste året. Men det går väl lite upp och ner! När jag började 2008 fanns det ca 1800 bloggar i Bloggportalens kategori Hus o Hem, nu nästan 8000. Att hitta sin nisch i det stora utbudet är ett smart drag men ack, så svårt när man gillar så mycket.

purple area sa...

Irene, det har precis som du säger inte alltid varit så kul att ånga på med nya inlägg varje dag. Det är mycket oavlönad tid som går åt. Det har också varit rätt splittrat många gånger men sen får man helt plötsligt för sig att köra på igen med något nytt kul. Så har det på något sätt rullat på.

Kram/Susann

dreamhouse sa...

grattis grattis fina! galet vad länge jag följt dig.. du e grym! kram camxx

Flippis sa...

Stort grattis och när jag läser inlägget, inser jag att jag faktiskt känner igen de gamla bilderna du visar...7 år är lång tid och jag har hängt med :)

Linnéa sa...

Grattis.
Du har verkligen varit produktiv, 7 år är en väldigt lång tid i bloggvärlden.

purple area sa...

Camilla, åh, tusen tack, ja visst är det galet länge, kul att du hängt med och läst och kommenterat. Uppskattar det massor!

Flipfloppan, kul att du hängt med, och vilket minne du har!

Linnéa, ja men visst är det, sjukt länge och en massa inlägg har det blivit. Även om jag också rensat bort en hel del av de mest knasiga.

Kramkram

/susann

Lina sa...

Vad roligt! Grattis till åren!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...