"" Purple Area: Äntligen lördag!

lördag, mars 20, 2010

Äntligen lördag!

Inför varje lördag så tänker jag skönt, nu ska jag ta det lungt och ta hand om familjen och bara vara. Men så här brukar det bli istället: Frukost. Köra yngsta grabben till en kompis. Hem igen. Tvätta. Köra med äldsta grabben och handla skor (eller något). Stanna på vägen i mataffären. Hem igen. Laga lunch. Köra och hämta yngsta grabben. Stanna och köpa blommor. Hem igen. Äta lunch. Promenad. Hänga upp tvätten. Äldsta killen ringer någonstans ifrån och har punktis. I bilen åka och hämta. Hem igen. Blogga. Duscha. Ringa runt och leta upp barnen hos kompisar. Ta disken. Klä och snygga till sig lite. Checka av man och barn. Alle man in i bilen för att åka till goda vänner och äta middag. Trevligt! Vänta, glömt blommorna. Vända. Iväg igen. Bara att inse att man är mer en taxischaffis än en Martha Stewart. För hur andra människor hinner baka och pyssla och sånt är för mig ett under.


Men om du lyckas få tid över till att pyssla lite, kanske det här är en idé. Påskägg dekorerade med fjärilar, från Martha Stewarts stora inspriationsgalleri.

11 kommentarer:

Anna-Malin sa...

heeeeeelt underbara.... :)

toves sammensurium sa...

Ååå så godt humør jeg ble av innlegget ditt her....for det er jo akkurat slik jeg har det her hos meg også :)))
Har så lyst å gjøre sååå mye,men tiden rekker sjelden til en brøkdel:/
Men så langt er planen i dag å få pynte litt til påske,-må bare stryke maaaasse klær først:)
Påskeeggene du hadde bilde av her var jo helt nydelige:)
Men jeg må vel la barna få male litt selv...har sin sjarm det også :)
Riktig god helg...håper du får en liten Martha Stewart stund i det minste:)))

sanne sa...

Haha, känner igen mig. Kvittar om barnen är stora eller små, det är alltid full rulle.
Ha en trevlig (och förhoppningsvis lugn) helg!
Sanne/kungkarusell.se

Sara/Little Miss Fix It sa...

Ha-ha, ja precis så där är det.. och jag som inte ens har barn! Du, vad sägs om en dejt på ons-kväll? Jag kommer visst ner till Malmö igen. Kanske kolla runt lite med de andra brudarna också? Happy Saturday!

Tess : Istla.se sa...

Åh så fina med fjärilar på.

House of Jammi - blogg och webshop sa...

Hihi, en perfekt beskrivning även av en alldeles vanlig helg här. Pyssla gör jag mest i fantasin, men är nöjd att jag hinner med att blogga i alla fall.

Annelie sa...

Ja, dagarna går och blir inte som man föreställt sig. Men inte skulle du vilja vara Martha Stewart heller även om hon får mycket gjort, det sägs att hon knappt sover alls.
Tur att du hinner med bloggingen i alla fall, för den njuter jag av.

Åse - Interiörguiden sa...

Dagarna är alldeles för korta, eller hur!

Rumour has it sa...

These eggs are so beautiful and original, I like the birds and butterflies!

Anonym sa...

Till att börja med är det lättare att hinna med att baka och pyssla om man bor i stan och inte har bil. Det är hälsosamt och stärkande att cykla, brukar jag säga till mina barn när de gnäller över att vi inte har bil. Fördelen är ju att det inte går att agera taxi och barnen kan ta sig överallt de behöver på egen hand. Det vinner man faktiskt mycket tid på, för att inte tala om pengar.
/Eva

Tant Åsa sa...

Mitt liv ser likadant ut på helgerna skönt att höra att man inte är ensam om det.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...