"" Purple Area: Shopping Kristianstad

onsdag, mars 17, 2010

Shopping Kristianstad

På vår lilla bloggträff för någon vecka sedan, tog vi en runda bland inredningsbutikerna i Kristianstad. Guidade av Living like Linda sprang vi fnittrande och hej vilt diskuterande in och ut i butikerna. Kristianstad är en stad som har något för alla. Så här såg vår runda ut:

Vision of Home, Södergatan 4. Butik med ett sortiment av Gant, Ihreborn, Designers Guild, Zero, Homeline m m.


Percys på Storgatan, Östra Storgatan 69, är en väldigt stor butik med ett fantastiskt sortiment, men som kanske i mitt tycke skulle må bra av en stylist. (Läs mer om Charlottes idé med stylister i butiker hos Hemmariket).


Nimt, S Kaserngatan 6, är en butik där ett 20-tal konsthanterverkare visar upp och säljer sina alster. Perfekt om man söker det lite annorlunda och udda som kanske ingen annan har.



Borett Interiör, Västra Storgatan 26. Det här är en butik som satsar på detaljerna i hemmet, allt från kuddar, klockor och lampor till porslin. I den här butiken hittade jag ett stort &-tecken som var 1,20 högt i grå papp. Blev väldigt förtjust i det men kunde inte riktigt bestämma mig så det blev till slut inget. (Har tyvärr ingen bild på den).


The Spice Tree, Tivoligatan 8, en otroligt välsorterad butik som säljer produkter för hem och kök. På tal om styling i butik så är den här butiken en av de bättre jag sett, varorna insorterade efter färg och allt i perfekt ordning. Så snyggt, och mycket spännande att kika på.

Prästbostället, Lasarettsboulevarden 12 A. Den sista butiken vi besökte drog mer åt shabby chic hållet med en fransk lantstil.

9 kommentarer:

Lilla Blanka sa...

Hej!

Oj vad mycket fint det fanns i Kristianstad! Jag hittade bara in till Prästbostället när jag var där häromveckan :)

Ha en fin kväll!
Kram
Mia

Anna - Balkongliv sa...

Det är verkligen jättekul med dina shoppingtips - jag sparar till nästa Skåneresa!

Hemmarikets Charlotte sa...

Men du vad många fina butiker! I Kristianstad.Undra på att Linda har köpstopp :-9 Ocha tack för länken goa du!

Kerry sa...

That post makes me want to hop on a plane immediately!

Annelie sa...

Geees vad mycket jag vill shoppa nu, från alla affärerna! Tur att jag inte bor nära.
Thanks for the window shopping!

Splendid Willow sa...

Härliga Susann, de här bloggträffarna är jag lite avundsjuk på! (: Och vilka butiker! Kram Mon

Linda P sa...

Och vi glömde Village (men det sortimentet finns ju lite överallt).
Fint reportage!!

Sofia sa...

Vad kul att du skrev om det här precis nu! Kom alldeles nyss hem från just Kristianstad. Hann med en runda på stan idag (har varit där på mässa och fest för Bergendahls) och var in på Borett och The spice tree och jag gillade också de butikerna! Den sistnämnda var ju helt underbar, ville köpa massor men orkade tyvärr inte släpa med mig så mycket på tåget..

Anonym sa...

Tänk så mycket man missar när man som Malmöbo ofta har siktet inställlt på att det mesta finns här... En runda till Kristianstad har du inspirerat till minsann! Tack!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...