"" Purple Area: London.. tips anyone?

måndag, mars 22, 2010

London.. tips anyone?

På torsdag åker jag till London för att utnyttja 'bästa julklappen ever' som jag fick på julafton. Det ska bli riktigt kul. Jag har alltid tyckt att London är ett riktigt mecka om man tycker om inredning. Eftersom det var tre år sedan jag var där sist så har jag inte koll på stan direkt. Någon som har något bra tips på vad jag inte får missa när jag är där? Kläder, inredning, mat, sevärdheter?
...
Ett engelskt dressingroom utöver det vanliga. Stort, vackert och med väggarna målade i någon svag pastellfärg. Bilder från Shootfactory.


.....
Glöm inte att idag är det sista dagen du har chansen att vinna de tjusiga jerseylakanen från Beach House!!
....

19 kommentarer:

Villimey sa...

Toast!

Dit måste du ta dig.

http://www.toast.co.uk/

Lise-Lotte sa...

Hej!
Kelly Hoppens butik & Jo Malones butik!
Ha det så underbart!!!
Kram
Lise-Lotte

Signe 1 sa...

Härligt med London!! Vi var där i somras, älskar staden!!:-)
Må gott!

Hannele på Hisingen sa...

Kul :)

Josefine sa...

Åh jag vill också till London men får vänta tills september.

Jag har inte själv varit där men Anthropologie har butik på King's Road och Regent Street.

www.anthropologie.com

Ha en trevlig resa!

Anna / Sand´s Drömmar sa...

Inga tips här - det var 14 år sen jag var dit och då var det bara kläder i mitt huvud. Men avundsjuk är jag - har velat åka tillbaka hela tiden för att min man också ska få uppleva staden, men har inte haft hjärta att åka ifrån barnen ännu...

Tess : Istla.se sa...

Wow, så skulle jag vilja ha det hemma.

MED EN KÄNSLA ♥...♪♫ sa...

Hallå hallå!
Då min syster bott i London & England sen 20 år tillbaka så har det blivit några vändor. Jag har alltid älskat Kings Rd Chelsea. Alla fantastiskt mysiga hus & butiker, heminredningsbutkiker som Habitat, HEALS, The Pier mfl. Barer & restauranger, Terrence Conrans BLUEBIRD...både restaurangen & matmarknaden!! ÅHHHH vad jag längtar.
Fortsätt sen till Art Deco-huset Bibendum Michelin Building med The Oyster Bar & The Conran Shop.

Soho med sin atmosfär, Carnaby Street med alla mysiga butiker, SANDERSON HOTEL 50, Berners Street W1T 3NG, London - ETT MÅSTE när man gillar inredning och FRAMFÖRALLT ROLIGT FÖR DIG borde deras välkända PURPLE BAR vara :)(googla så får du se häftiga bilder).

NOBU restaurang är ju nåt särskilt oxå men väldigt lyxigt, finns så många bra "hak" lite överallt. En gammal favorit om man tycker om kött är ju GAUCHO GRILL som är outstanding. Finns både moderna restauranger & den gamla orginalrestaurangen vid Picadilly.

Som du märker skulle jag kunna svamla hela dagen om London, hoppas du får en härlig resa :)
Kram Åsa

a piece of happiness sa...

Ja vad ska man med vardagsrum till när man kan ha en garderob!

Anonym sa...

Hej Susanne,

Brompton Cross med underbara Conran Shop, Bibendum Oyster Bar för lunch, eller snabbis i cafeet utanför som alltid har dagens soppa och minismörgåsar.
http://www.bibendum.co.uk/index.html
ITSU för fantastisk sushi, sitt i 'höga' baren ut mot gatan.

Shoppa lite (eller kanske bara titta) på Josephs flagship store, Space NK och prommenera sen Walton street ner till Kniightsbridge o Harrods. Underbara vita townhouses hela vägen ner.
Glöm inte att titta in o fylla en sagolik kartong med macaroons på Ladurée ...ps man får inte ta foto på inredningen, men skynda dig innan de upptäcker det!!

Missa inte Daylesford organics som finns på lite olika locations, min favorit ligger i Notting Hill- de har ett par fina bord i solen utomhus som man kan slåss om- men Pimlico är högsätet och här finns en fin Garden Shop. http://www.daylesfordorganic.com/page/home

Toms place på Cale street ett stenkast från Conran Shop. Super eco matställe, god brunch och fin inredning.

För lyx middag asian fusion/ sushi på NOBU på Metropolitan Hotel eller ZUMA i Knightsbridge

Afternoon Tea på Brown's Hotel är en upplevelse, glöm inte beställa bord. Och när de frågar om ni vill ha mer, så MENAR de det, så frossa i fantastiska
minibakverk.

För en superestetisk upplevelse både för magen o ögat prova Ottolenghi på Ledbury Rd i Notting Hill....köp deras kokbok, du kommer att älska bilderna.

Oj oj vad mycket mat det blev...men det finns ju lika många eländiga - som supergoda hak i London...& nu är du i alla fall inte på bar backe.

Ha en underbar tur!
Pia

xxx sa...

lucky you!!! London really IS the best place for designers and design lovers... Enjoy, and please, bring us back loads of pics!!!

simplicity sa...

Kolla med anna inreder.. de har lägenhet där hennes föräldrar.

Jag säger nottinghill som är underbart vackert, och så äta på wagamama... till lunch.. då det bara är mackor och bakpotatis på dagen ;)

Du kommer få det sååååå bäst! Gud så härligt

kram kram Jannice

Anonym sa...

I Shepherd´s Bush finns ett nytt, stort shoppingcenter med allt från billiga till dyrare klädes- och inredningsaffärer. Kanske inte så mysigt, men väldigt lugnt och skönt jämfört med många andra affärsgator.

purple area sa...

Åh, tack vad ni är snälla allihiop, många bra tips som jag nu noterat. Åsa och Pia vilka tips, så vänligt att ni tog er tid och skrev ner. Jag uppskattar det verkligen!

Kristina at desajn.nu sa...

Jag har ett jättebra tips på en vintage butik! Jag skrev om den i ett inlägg på bloggen, http://www.desajn.nu/guldgruva/

Den får du bara inte missa! Jag hade lätta kunnat spendera alla mina pengar där inne^^

Hoppas du får kul:) Kram!

ROOM AND SERVE sa...

Åh London i sig är underbart. Jag bodde där i två veckor under en utbildning. Men London Eye var urläckert, att se Big Ben. Kew Garden var det bästa. Eller Harrods! Butiker finns överallt, bara att ramla in och ut.

Carole Poirot sa...

There's so much to see and do in London... To stay in the centre, go to Liberty, La Duree at Harrods, Anthropology on Regent Street, then there's Greenwich Market for antiques on Thursdays, Columbia Road Flower Market, Tate Modern and Victoria & Albert Museum...and my favourite Cafe "Le Chandelier" in Dulwich - drop me an email if you fancy a cup of coffee ;-)

Sara/Little Miss Fix It sa...

Ja, nu ses vi ju imorgon men jag skriver ner mitt tips här också. Personligen gillar jag Spitalfields Market http://www.visitspitalfields.com/
där man kan hitta spännande unga designers. Portobello market var häftigt när jag bodde där men eftersom det är 12 år sedan (!? nä så gammal är väl inte jag..) har kanske preferenserna förändrats. :)Men som sagt, Spitalfields besöktes för några år sen. Hmm, personligen är Harrods ingen favorit men däremot Liberty's som ligger på gångavstånd från Oxford Cirkus. Fiiin fin design i många våningar! Kram kram

Proforma sa...

Åh, vad kul! Vi har också pratat om att åka till London. Jag har varit där fem gånger men det var... håll i dig... drygt 20 år sedan... hihi! Kan tänka mig att inte mycket är sig likt längre!
Ha en jättetrevlig resa!
Irene

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...