"" Purple Area: Gamla tavlor hängda på nytt sätt

söndag, mars 14, 2010

Gamla tavlor hängda på nytt sätt

För något år sedan hade alla loppmarknader och begagnatbutiker lådorna fulla av gamla tavlor. Ingen köpte de här originella tavlorna i sina fina ramar, speciellt inte om de var i storlek mindre. Men nu har de fått lite av en renässans, för nu är de med i inredningen igen. Riktigt kul eftersom många av de här tavlorna både har en historia bakom sig och dessutom kan vara riktigt fina. Snyggast blir de tillsammans i en grupp och... det finns många sätt att 'hänga' en tavla på. Bilder från Sköna Hem och Alvhem.

9 kommentarer:

a piece of happiness sa...

Hej
Va roligt att du tittade in hos mig och lämnade en kommentar.
För då hittade jag ju hit.
Underbar blogg, här kommer jag hitta massor av inspiration.

Alvhem har så underbara bilder att man kan bli knäpp på riktigt.

:) LiseLotte

House of Jammi - blogg och webshop sa...

Så snyggt det blir när man grupperar tavlor.

Karin sa...

schema och schema, är ju ingen tidspassning direkt, har bara gjort sådant jag känt för haha

Anna-Karin sa...

Hej!

Jag hittade hit till din blogg via Bloggbanken.

Fina bilder var det här. Det är en konst att hänga konst, skulle man kunna säga.

Själv tycker jag att det är väldigt fiffigt med tavellisterna. Det är så lätt att byta ut och förnya med dem på väggarna.

Tack för titten!

Ha en bra kväll!

Anna-Karin

Fröken Fräken sa...

Jag har faktiskt börjat hålla utkik efter lite snygga äldre tavlor, särskilt med personporträtt! Dock är det här ett överskott på fjällämlar och solnedgångar.. inte riktigt det jag är ute efter! ;-D

Hannele på Hisingen sa...

Läckert, mycket tavlor är kul.

Malin sa...

Många inspirerande bilder där. Märkligt hur saker som inte är så fina var för sig - plötsligt blir ursnygga i grupp.

Det roligaste med gamla tavlor är ju om man har en egen relation till dem. De som har mest historia hos oss är ritningarna som pappas morfar gjorde vid sina tekniska studier i början av förra seklet. Snacka om att dem är rätt nu. :-) Kanske dags att lyfta fram dem på hedersplats.

Solåkra sa...

Jag är otroligt svag för tavelväggar, så det här var ett inlägg helt i min smak. Verkligen fina bilder

Dreams and Lights sa...

What a great idea and looks very stylish and cosy!:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...