"" Purple Area: Blå blå vindar och vatten

onsdag, april 21, 2010

Blå blå vindar och vatten

Härliga Trine Thorsen med sitt fantastiska bildarkiv. De här bilderna får mig att toklängta efter sommaren. Just det blå känns så friskt och somrigt, som en svensk sommar när den är som bäst. (Fast med tanke på att det är Trine som fotat så är det nog en norsk sommar.)


De här bilderna fick mig att börja tänka på den gamla låten 'Blå blå vindar och vatten' av Tomas Ledin och speciellt ölreklamen för Pripps i skärgården. Men jag hade helt fel. Det är faktiskt inte Ledin som sjunger den jag tänker på utan Tommy Nilsson med sin 'Dina Färger var Blå', se här. Tomas gamla slagdänga för samma ölmärke är rätt lik men låter så här. Gillar du Ledin så får du inte missa den här, kolla blicken, vilken lirare!


9 kommentarer:

Nilla sa...

Underbara bilder! Helt i min färgskala :-)

Karin sa...

It's nice to have the blues sometimes *smile*
I'm glad that spring has arrived, but looking at these pictures I can not wait for the summer to come!
Thanks for sharing, sunny hugs
Karin

Elisabeth - anyhow.se sa...

sommar sommar sommar! Tack! :)

Will @ Bright.Bazaar sa...

Love these greek-style blues.

Cookie Cutter sa...

Lovely colour palette! Makes me yearn for the sea.

färg o form sa...

Vackra vackra bilder.....jag vill ha sommar nuuuu.
Ha det gott//Hanna

[room] by sofie sa...

ATT man längar efter sommaren, vilka bilder!

Linneth sa...

Fantastiska bilder!! Men alltså jag blir snart tokig!! Har spenderat snart 2 timmar på att hitta det porslinet med de blå prickarna på bilderna, för jag vet ju att jag har sett dem live ngn gång, men vart?!?! Lite hjälp kanske? :) Ha det så fint!
Vänligen Linneth

purple area sa...

Linneth, menar du det danska musselmalet från Royal Copenhagen?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...