"" Purple Area: Den tionde bilden är en halv lampa

söndag, april 25, 2010

Den tionde bilden är en halv lampa

För en tid sen blev jag utmanad av Monika på bloggen Splendid Willow och uppgiften var att visa den 10:e bilden i sitt fotoalbum och berätta om den. Det är en ganska konstig bild från mitt eget hem, som ligger i tionde filen i mitt album, en halv taklampa. Visserligen är den här lampan från Flos en favorit fortfarande, men den får göra sällskap av några bilder till som låg i samma fil. Jag har helt enkelt, vid något tillfälle, fotat saker som jag gillar från min gråa värld.. den silvriga kanonkulan på öppna spisen, Le Corbusier fåtöljen som fått hänga med i många år och kronärtskockor som jag gillar att dekorera med. Bilderna är mina egna.


9 kommentarer:

::Tingelings-Sofia:: sa...

Åh, jag älskar din grå väggar mot de trärena listern. Är det lärk?

purple area sa...

Sofia, kul att du gillar det, nej det är vanlig hederlig furu.

Maryam in Marrakesh sa...

I love that bubble light fixture! And that is so so clever about putting the artichokes in the vase! I wish I had artichokes with long stems like that!

tinaminastina sa...

Fina bilder från din "gråa värld" =)!!
Fint med kronärtskockorna.

Proforma - Irene sa...

Du har så snyggt hemma, gillar det gråa! Jag blir nyfiken på lampan som står vid Corbusierfåtöljen...?

Splendid Willow sa...

Hej i stugan! Kan du ta en dålig eller konstig bild? Not in my book!

Kram Mon

purple area sa...

Irene, det är också en Flos - Luxmaster designad av Jasper Morrison.

Anonym sa...

Vart kommer den jättefina taklampan i glas ifrån?
Enligt vad jag kan se av din text så skriver du att den kommer från Flos,men hittar inte den nånstans..
Tack för en inspirerande blogg!

purple area sa...

Anonymous, det är en Flos men är ungefär 12 år gammal och det verkar inte som om de har den i sitt sortiment längre.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...