"" Purple Area: The Royal Café

fredag, april 30, 2010

The Royal Café

The Royal Café i Köpenhamn sägs vara ett av världens vackraste café. Har för mig (något osäkert) att det är Wallpaper som skrivit så. Hur som helst så är det i alla fall ett otroligt annorlunda och vackert café som tillämpar 'product placement' dvs här visas även de danska kända varumärkena Royal Copenhagen, Georg Jensen, Fritz Hansen, Bang & Olofusen, Kvadrat, Carlsberg, Holmegaard mf l. Man får känslan av ett gammalt anrikt café som funnits i decennier, men det är inte gammalt alls, det öppnades faktiskt 2007. Bilderna är mina egna.


Hela min lista på bra shopping i Köpenhamn hittar du här.

9 kommentarer:

a piece of happiness sa...

Dit ska jag gå om jag kommer till Köpenhamn. Otroligt vackert. Kameran följer med ;)

Trevlig Valborg

LiseLotte

Anneli sa...

Jag förstår att det anses vara ett av världens vackraste caféer för det är verkligen något alldeles speciellt.
Nu var det länge sedan jag var i Köpenhamn och när jag läser dina inlägg och shopppingtips blir jag oerhört sugen.
Tack för tipsen btw!

Fargerike Dagny sa...

Wow - helt fantastisk!!

Annelie sa...

Jisses vad storslaget. Jag får fikalust till tusen.

Splendid Willow sa...

Susann, vilket ställe! Jag älskar Köpenhamn. Jag vill också runt och shoppa där! And when I go - you better come with me!

Kram och trevlig helg!

Mon

MED EN KÄNSLA ♥...♪♫ sa...

Detta är oxå ett av mina favoritställen i Köpenhamn :)
Gjorde ett inredningsjobb direkt efter jag varit där när de hade öppnat med tapet i taket...man blev ju sååå glad när man kom in.
Ha en trevlig valborg!

Tess : Istla.se sa...

Dit måste man ju =)

Anonym sa...

Ja tack, dit vill jag! Tack för tips och ljuva bilder - as usual!!

Agneta

::Sofia-Tingelings:: sa...

Ser underbart ut. Undrar när jag ska kunna planera in en tripp till Köpenhamn nästa gång? Hoppas det blir väldigt snart.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...