"" Purple Area: Lisa Hilland Design

söndag, april 11, 2010

Lisa Hilland Design

Det är rätt många pressreleaser och nyhetsbrev som nu handlar om mässan i Milano, Salone Satellite. En av dessa tyckte jag var lite extra spännande, det är Malmö designern Lisa Hilland som visar upp sin möbel serie 'My Granddaughters Cabinet'. Möbler 'skapade för framtidens barn i hållbar design när det gäller material, produktion och estetik'. Lisa Hilland har tidigare bl a designat 'Trinity' för Design House Stockholm. Bilderna kommer från Lisa Hilland Design.

Collection_My_Granddughters_Cabinet_LH_1010331My_Granddaughter's_Cabinet_LH_100331Gloria_Mirror_LH_100331Pompom_Pouf_LH_100331Pompom_Pendant_Lamp_LH_100331

3 kommentarer:

Iris // Alla dagars kaos sa...

Det där skåpet vill jag gärna äga, jag älskar möbler som är lite konstiga :)

kram /iris

Malin sa...

vilken underbar blogg du driver, så mycket fint och så fina bilder :) har lagt till dig i min blogglista om du inte har något emot det? ;) en väninna ringde mig innan idag och berätta om din blogg och sa att den var fantastisk , hon har tack vare dig fått inspiration till sitt sovrum, och hon är inte den enklaste att nöja med inredning . Vill samtidigt tipsa sig om min tävling på min blogg där fina priser från Sia står på spel

Ha det fint

Kramar Malin

Dotlinedesigns sa...

Nice Blog...web designing companies bangalore

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...