"" Purple Area: Blomstermarknad och trendiga second hand butiker

söndag, april 04, 2010

Blomstermarknad och trendiga second hand butiker

Sista dagen vi var i London hade vi två timmar över och det var söndag. Som tur är hade jag fått massor av bra tips här på bloggen och ett av dem var Columbia Road Flower Market. Så dit begav vi oss och passade då också på att kombinera det med ett besök på Old Spitalfield Market där bl a butiken Elemental också finns. Jättebra tips. Runt Blomstermarknaden finns små butiker som säljer både gammalt och nytt. Både där och på Spitalfield kunde man se väldigt mycket av den trend som råder just nu. Det är mycket bokstäver, gärna som typsnitt eller stora att dekorera med. Vintagetrenden med slitna rariteter som resväskor, fåtöljer, industriskåp, jordglobar, industriklockor m m gick att hitta både här och i de tjusiga butikerna i city. Bilderna är mina egna.


Under kategorin 'Shopping London' hittar du fler inlägg och hela min lista på bra shopping i London.

10 kommentarer:

Tess : Istla.se sa...

Helsingör/Danmark har sådana blomstermarknader varje vår/sommar. Brukar ta båten över för att handla blommor.

Sanna Sporrong sa...

Wow! Du har verkligen utsökt smak! Älskar när man hittar en blogg som man vill bläddra igenom från början till slut :)

Glad Påsk!

Mvh
Sanna

Glamour-Och-Fläskpannkaka sa...

vad härligt med marknader!

Sandra | Inspirera Mera sa...

Vad härligt det ser ut! Underbart att du fått bra tips via din blogg.

Åsa sa...

Tack för din utförliga London-rapportering.
Jag blir otroligt sugen på att åka dit!

MED EN KÄNSLA ♥...♪♫ sa...

Hej lilla du!
Sitter & lägger in ännu fler bilder från igår. Kul att du tycker om bilderna & jag bara njuuuter av att se alla dina Londonbilder!! Sååå längesedan jag hann springa runt i alla favoritaffärer & du har typ varit inne i varenda en :)
Kram & god fortsättning på påsken

Proforma sa...

Tack Susann för en fantastisk rapportering från London! Nu blir jag ännu mer sugen på att åka dit.
The Conran Shop blir ju ett måste i så fall, likaså The White Company just för det vita, Harrods förstås och... ja, hur ska man hinna med alla! Och frågan är hur intresserad mannen är :)
Fortsatt trevlig påskhelg!
Irene

Will @ Bright.Bazaar sa...

More lovely flowers - and those typographical letters are funky as well!

Anonym sa...

Nä jag är inte avundsjuk på din resa...jag är bara JÄTTTTTTE avundsjuk, åååå vilka bilder, vilka ställen!!!


Kram

Kristina från desajn.nu sa...

Oj va kul att du gick dit!:D Hade du varit där innan? Jag är där varje gång^^ krams!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...