"" Purple Area: Brunt, rostigt och ljuv tyll

tisdag, november 16, 2010

Brunt, rostigt och ljuv tyll

Det är ganska ofta jag blir inspirerad till en ny inredningsidé av en bild jag fått syn på, det kan vara en modebild eller en bild från en resa eller något helt annat. Hos fotograf James Merrell hittade jag de här bilden och blev lite fascinerad av den råa industrikänslan kontra den ljuva flickan med sin tyllkjol. Det är också en bild med flera olika bruna nyanser, men den känns ganska varm och mysig mitt i det industriella. Det här skulle man kunna föra över till inredning. Eftersom jag tycker bilden känns engelsk så utgick jag från den klassiska chesterfield fåtöljen i ett kollage.


This image from photographer James Merrell is beautiful because of its colors of brown and also have a mix of rough industrial and the gracious girls sweet laces. I couln't resist to do a collage with an english classic chesterfield in the middle.


Översta bilden från James Merrell. Eget kollage med bilder från Ilva (fåtölj), Urban Living (rostig bokstav och Lampa), Day (industrihylla samt broderad kudde).

5 kommentarer:

Tess : Istla.se sa...

Vilken härlig bild och din tolkning var väldigt fin.

Hemmarikets Charlotte sa...

Snyggt Susann! En jättebra tolkning av en härlig bild!

Anonym sa...

Hej!

Jag är helt frälst... Vilken super härlig blogg... Jag undrar om du vet om det finns någon webshop där man kan beställa Villa Collection, Summertime - let`s go slow? Vilken bok!!!

Ha det gott och sköt om dig!
Mvh Madde

purple area sa...

Tess, kul att du gillar det.

Charlotte, tack för värmande ord extra värdefulla när de kommer från en mästare på kollage som dig.

Madde, kul att du gillar bloggen. Den där boken från Villa Collection är ju egentligen ingen bok som säljs vad jag har förstått utan det är deras katalog. Hör med Villa Collection direkt, kanske har de något ex över.

Anonym sa...

Jättefint förutom att det ruffa bestod av ett A. Är sjukt trött på väggord och bokstäver i trä eller metall. Finns hos varenda människa nu. Boring. Annars fint!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...