"" Purple Area: Kan det bli för bra?

torsdag, november 11, 2010

Kan det bli för bra?

Vad tycker ni om det här? Underbart gammalt vackert hus med påkostad och lyxig inredning med flera tjusiga designmöbler och stor harmoni i färgvalen, men... kanske det kan bli lite för matchigt och för påkostat. Har man tagit i för mycket? Jag får också en stor lust att flytta runt prylarna lite, flytta ut soffan, ta bort skrafset på matbordet, samla ihop dekorationerna i sovrummet till ett ställe och den lilla runda mattan under bordet !? ... eller är det bara surpuppan* som är framme? Bilder från Boligmagsinet.


What do you think about this? Beautiful house, expensive enterior and lovely colours, but can it be too much? Too perfect, can you overdo it? Let me know what you think! Images Boligmagsinet, se more images here.

*) När jag bloggade för Sydsvenskan blev jag kallad 'surpuppan' av en läsare för att jag gav mig på en svensk helgedom - elljustaken - och kritiserade den.

13 kommentarer:

sparris sa...

Ja, jag tycker inte att det ser ut som om någon bor där, så varsågod och stöka till lite!

Tankar från Trädgårdsmästarn; Hillevi sa...

... gaaah... gräslig styling...

LatteLisa sa...

No, definitely not too much, simply beautiful, with a personal touch to it.

Greetings from Belgium

Daniella Witte sa...

Man måste få tycka till lite och det finns verkligen bra och dåliga exempel när det gäller inredning.

Typisk amerikansk styling skulle jag säga. Tyvärr inget att hänga i j-granen!

Färgskalan är skön men det robusta bordet och koskinnet är det enda som hade fått stanna kvar om jag skulle sätta en schysst stil i det hemmet.

Susanne [Snusans inredningsblogg] sa...

Det är ganska snyggt men jag håller med. Som någon redan sagt, det ser inte ut som att det bor någon där... Själlöst på något vis.

Anonym sa...

jag håller helt med dig. Ett praktexempel på när det kan bli för bra. Allt känns så tillrättalagt och oinspirerande. jag hade definitivt flyttat ut soffan. I en så öppen och luftig miljö är det en synd att klämma in möblerna längs väggarna. Färgskalan får mig bara att kräkas. Saknar något som sticker ut och skapar en fokuspunkt.

Annika sa...

Håller med, man måste busa till inredningen lite annars blir det själlöst som tidigare nämnts. Känns inredningen för "färdig" blir det tråkigt!
Annika

Lise-Lotte sa...

Jag håller med dig,var är känslan & det personliga.
Kram
Lisa

M/S Design sa...

Soffan ser intryckt ut och bordet skulle göra sig bättre utan saker på, du har helt rätt i det.

designchic sa...

I adore it and the light fixture in the dining room...fabulous!!

Anonym sa...

Ja det var en fin bas men dåliga stylingprodukter. Känns inte personliga alls... Håller med om att det är nåt som fattas eller så är det bara tråkigt....

a-k sa...

Håller med, trist styling. Surpuppan får gärna ändra om lite för min del ;-)

Iris // Alla dagars kaos sa...

Jag hade nog också gjort som du, speciellt vardagsrummet var ju väldigt tomt.. Och dekorationerna vid fotändan av sängen känns väldigt opraktiska där.. jag hade varit rädd att sparka ner dem..

kram /iris

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...