"" Purple Area: DIY - pysseltips - isdekorationer

måndag, november 29, 2010

DIY - pysseltips - isdekorationer

Nu är det till och med så kallt i Skåne att man kan försöka sig på att göra ljuslyktor av is. Ett väldigt enkelt pyssel där det bara behövs två bunkar i olika storlekar och några grenar lärk eller kanske rentav något bär om man vill få det juligt rött. Se hur man gör här!


If you have the right weather outside you can do this very easy ice candle. Take a look how - here!


I ett inlägg för flera år sedan visade jag den här kransen med vackra röda bär. Enkelt att göra med samma princip, behövs bara en kakform istället!

4 kommentarer:

Erika i Villa Lilja sa...

Så vackert, det får vi nog testa. Verkar ju som vintern kommit för att stanna =)
Kram

tinajo sa...

Jättefint - och det är härligt med is; det är skört och starkt på samma gång. Ska ge mig på något isprojekt med barnen tänkte jag. :-)

ingen vanlig dag sa...

Så snyggt - det borde man ju ge sig på nu när det är vargavinter i söder :) Snyggt med rönnbären (om det är det?) Till nästa år ska jag plocka rönnbär på hösten och frysa in så att jag har till jul för jag har kommit på flera grejer jag vill göra med rönnbär men nu finns det inga... :)

/Kristina

jenny sa...

vackert och enkelt pysseltips. Det gillar jag:-)
Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...