"" Purple Area: Ny stil eller är det kanske samma som alltid...

tisdag, november 02, 2010

Ny stil eller är det kanske samma som alltid...

Jag är helt inne på den här stilen just nu eller kanske det är färgkombinationen. Har i och för sig alltid gillat mörkt grått tillsammans med ljust trä och den lite jordnära känslan. Så kanske det inte är något nytt alls för min del utan bara precis min stil. Men tidigare har jag inte lagt till det ruffa drivveds träet, stickade detaljer och rostiga industriprylar. Kanske dags att lägga till lite nya detaljer här hemma. Bilder Trine Thorsen.


Im so much in to this style with dark grey, soft wood together with the earth to ground feeling. I don't know if this is a new love of mine or just a new way to look at it. Anyhow I feel like changing a bit in my house right now and get some new details. Images from photographer Trine Thorsen.

9 kommentarer:

Kråks stuga - Inredning, trend, trädgård & torparliv. sa...

Riktigt fint med alla dessa råa materiel och färger. Fina bilder/ Henrick

Daniella Witte sa...

Såå fina bilder! Den här stilen har också alltid tilltalat mig.
Stilen har så länge jag minns funnits men kommer hela tiden i nya likt många andra stilar.

Ha det bra!

Daniella Witte sa...

Nu blev meningen rätt:): Stilen har så länge jag minns funnits men kommer hela tiden i nya uttryck likt många andra stilar.

Hemmariket sa...

Greige Susann. Det senaste enligt Elle Decoration. Skitsnyggt!

Tankar från Trädgårdsmästarn; Hillevi sa...

Det är väldigt snyggt och en varm kombination tillsammans med de beiga tonerna av levande material.
Kram H.

M/S Design sa...

Gillar färg kombon.

livethemma.ikea.se sa...

"Suget efter äkta material som obehandlat rått trä, grenar, bark och till och med drivved till nyproducerade träprodukter är stort."

Kika in för mer inspiration och trä-trend: http://livethemma.ikea.se/inspiration/trandigt

Vänliga hälsningar,
Johanna på Livet hemma

Sofia-Tingelings sa...

Underbara bilder. Ja, jag sitter och funderar på vilken av våra väggar här hemma som ska få äran att bli grå.

Geisslein sa...

great great great pictures! love grey! have a lovely weekend!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...