"" Purple Area: Bilder som fastnar...

fredag, december 04, 2009

Bilder som fastnar...

Satt och funderade häromdagen på bilder som direkt inspirerat mig till något i mitt eget hem och kom på att det varit några stycken. Men det är inte alltid att det blir så väldigt likt, ibland nästan skrattretande, men inspiration är ju inspiration så... För två år sedan blev jag totalt hänförd av fotograf Richard Powers naturbild, se inlägget här. Den satt så fastetsad när jag skulle fixa till entrén, så det blev en bonsai i kruka och små rutor för trampnarv (som på bilden är helt nyplanterade).


7 kommentarer:

Saber sa...

Snyggt!
Jag kan faktiskt se likheterna :)

Tiger sa...

Vad roligt! Jag har en inspirationsbild är mycket lik den; http://hello-tiger.blogspot.com/2009/07/schack-i-tradgarden.html

House of Jammi - blogg och webshop sa...

Vilken otroligt läcker bild - förstår att du blev inspirerad.

Anonym sa...

Har suttit och botaniserat bland Dina bilder en stund, och blev helt kär i lägenheten på Klaragatan, ja alla Dina bilder berör!

Underbara små rutor Du har gjort efter förlagan!

Agneta från Österlen

Ludvigsdal sa...

Hej missa inte min tävling med fina priser! mvh Anette
http://ludvigsdal.blogspot.com/2009/12/tavling.html

Katja sa...

häftigt :) supercoolt!

Carina sa...

Åh, vad häftigt...ja man får ju intryck hela tiden - sen är det frågan när och vad man gör med det!
Dina rutor känns precis som att jag skulle kunna göra hemmavid...
Kramen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...