"" Purple Area: Kan det bli mer retro än så här?

tisdag, december 01, 2009

Kan det bli mer retro än så här?

Ska erkänna att det här inte är en stil som jag skulle kunna tänka mig att ha hemma. Men man kan ju ändå fascineras, och det här är riktigt häftigt. Det är den engelska stylisten Emily Chalmers hem i London. Ett retro mekka där fantasin och detaljerna härskar. Bilder från Marie Claire Maison.

Berätta gärna vad du tycker om tegelväggar på min blogg 'Hemma med Susann' på Sydsvenskan - klicka här för att komma dit!



9 kommentarer:

Monika sa...

I agree with you, a bit too much for my taste, but it still attracts me. I love the colors.

Vibeke sa...

herlig innlegg! jeg finner ofte inspirasjon gjennom interiør som nødvendigvis ikke er helt samme stil som jeg har selv...

ønsker deg en flott adventstid,
vibeke

Proforma - Irene sa...

Inte min heller, alldeles för mycket saker och färger överallt! Tur att det finns så olika stilar, vad tråkigt det hade varit annars om alla skulle ha lika!

Hem och Lycka sa...

Snyggt hos andra även om det inte är min grej, jag är mer enkel och sparsmakad men det är kul att se!

kram

erica sa...

Hej hej! Kikar in igen och lämnar ett avtryck...Nattuggla som man är så sitter man uppe och surfar trots att man borde sova, haha. Gillar din blogg. Var mest det jag ville säga=)

kram Erica

EN INREDOHOLIC sa...

Som du oxå skriver.. inta skulle jag kunna bo så här! Men ack så snyggt att titta på. Verkligen fina bilder.

Hoppas allt är bra med dig. KRAM Jannice

purple area sa...

Eco-stylista, I know, for someone else maybe.
Vibeke, men visst är det så, sen kanske det blir något helt annat av det. Detsamma!
Irene, håller med dig, tyvärr är det alltför sällan som man ser något riktigt annorlunda ändå.
Hem och Lycka, kul att du ändå gillar det.
Erica, kul att du gillar den, är också en riktigt nattuggla, tyvärr.
Jannice, visst är det lite kul att titta på ändå. Sen finns det ju detaljer man kanske skulle kunna ta in i sitt eget. Allt är toppen, med dig också hoppas jag.

Anonym sa...

Smaken är olika men jag måste säga att jag med åren blivit hjärtinnerligt less på svala sparsmakade interiörer med designklassiker i diskret färgskala eller i vitt. Det är så opersonligt och... tråkigt. Jag suktar efter färg och en mer organisk stil, lite som Gaudí fast i inredning, så det är väldigt trevligt att det dyker upp sådana här bloggposter ibland så vi andra som är lite eklektiska av oss inte drunknar i allt vitt och sobert. ;)
/Eva

Charlotte sa...

Kul att du valde att visa bilder från detta hem. Vi har med det i boken Fattig miljonär (som precis kommit ut) och jag har gjort Skapa stilen-jobb till bland annat detta där. För den som har den smaken då vill säga... :) Det fanns hur mycket bilder som helst på alla fantastiska detaljer i denna kreativa bostad.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...