"" Purple Area: Min skrivbordshörna hemma

tisdag, oktober 18, 2011

Min skrivbordshörna hemma

Äntligen har jag rensat upp skrivbordet hemma, så skönt! Jag har ju haft ett kontor hemma där jag jobbat i flera år. Därför har jag t ex en riktig kontorsstol, marknadens bästa enligt mig själv, HÅG H05, superbra för rygg och axlar. Stationär dator och annat som är bra att ha när man sitter och jobbar mycket. Skrivbordet och skåpet bakom har jag ritat själv och fått uppsnickrat och lackerat i matt gråsvart. Älskar skrivböcker i härliga färger och antecknar gärna för hand under arbetets gång. De här kommer från Bookbinders. De stora korgarna förvarar jag tyg- och mattprover i. De små vitriniaskarna från Iittala är perfekta för smycken och hårspännen och annat smått.


This is how it looks at my office at home. I've been working here with my company for five years so its been my working place all day long and as you all bloggers know it could be long days. The desk and the cabin have are my own design.

Foto Purple Area

11 kommentarer:

Stämningsfullt sa...

Men så fint! Jag gick genast igång på skåpet men det blir ju svårt att få tag i ....

simplicity sa...

Urfint snäckan! Kram på dig Jannice

Annika sa...

Jättefint! Förstår att du kan vara härligt kreativ där. ;) Gillar att det verkligen känns att det är ditt kontor. Personligt. Kram

Sara sa...

Hej och tack för fin blogg. Då jag vet att du tidigare skrivit om vita golv tänkte jag nu chansa och ställa en liten fråga:) Vi renoverar vår 20tals lägenhet och jag är ute efter att få vitlackade brädgolv (har en smärre besatthet vad gäller detta). Originalgolven går inte att använda. Har nu kontaktat golvfirmor men ingen verkar leverera vitlackade brädgolv. Vet du om det finns någon som gör det? Om inte, vet du om man kan lägga in brädor och lacka dem själv (inte tillrådligt pga springor enligt golvfirmorna, men jag vill inte riktigt tro att det är omöjligt). Tacksam för alla tips och råd!

purple area sa...

Tack, vad snälla ni är!

Sara, ska vara ärlig och säga att jag inte är så insatt i det här. Självklart kan du lägga in brädgolv och måla det, men som golvfirman säger så får man då räkna med springor eftersom trä rör sig hela tiden. Men det problemet hade du ju haft med ett gammalt brädgolv också. Sen vet jag inte om det finns någon bra slitstark färg att använda, finns en risk att man måste måla om det lite då och då. Tänkte på TineK som har ett urtjusigt vitt brädgolv i sitt hem. Tydligen ska hon först ha lagt ett Dinesen golv (svindyrt) och sen fått det lackat först i svart och sen i vitt. Så visst går det.

Anonym sa...

Så vakre skap du har! Går det an å spørre om fargenummer til den matte gråsvarte malingen?
Vennlig hilsen Hilde

purple area sa...

Hilde, färgen är NCS 8000-N. Det är ju ett svenskt färgnummer, vet inte om det går att översätta. Men det är en färg med bara svart och vitt inga andra färger inblandade.

Jimmy Schönning HEM sa...

Vilket härligt arbetsrum. Detta rum måste göra arbetsglädjen en liten spark i baken för att jobba bättre!

Jacquelyn sa...

your office is beautiful and nicely organized...it looks calm and inspirational...

Design-Shimmer sa...

ÅÅ så fin hjemmearbeidsplass du har, ha en strålende søndag :)

JAMIE SAYS DREAM sa...

Verkligen verkligen snyggt! Och samtidigt inspirerande för min enkla hyreslägenheten - färgskalan, arrangemanget av detaljer osv.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...